به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست درس اخلاق مدیران و مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن امام خامنه‌ای واقع در بالکن صحن صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که محیط کار انسان را مورد تاثیر قرار می‌دهد تجسس و پیگیری در عیب و اشکالات همکاران است، این عیب‌جویی در محیط کاری از چند نظر آسیب‌های زیاد و مخربی دارد چراکه اگر افراد به دنبال کشف عیوب یکدیگر برآیند محیط کار شکننده و امنیتی می‌شود و افراد نسبت به یکدیگر حساسیت پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: اگر نیروهای یک مجموعه به دنبال تجسس در کار یکدیگر باشند از نظر دینی و معنوی به شدت افکار و درون آن‌ها آلوده می‌شود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: برخی از افراد به دنبال کشف اسرار و رازهای مردم می‌روند تا بتوانند میان آن‌ها خط‌کشی کنند درحالی‌که بر اساس آموزه‌های اسلام تفتیش و تجسس درست نیست.
وی گفت: هر چند گزینش نیاز است اما سئوالات گزینش باید متناسب با محیط کار باشد و بیشتر از این، هیچ مجموعه‌ای حق ندارد به زندگی شخصی افراد ورود کند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اکنون درحال نزدیک شدن به ماه مهمانی خداوند متعال هستیم، تصریح کرد: به هر میزانی که در این ماه پاکیزه‌تر و مؤمن‌تر باشیم به شیوه متفاوت‌تری از ما پذیرایی خواهند کرد
انتهای پیام/