به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به پیام آیات سوره احزاب و فتح اظهار داشت: در آیه‌های ۱۵ و ۱۶ سوره احزاب به موضوع نیکی به پدر و مادر و به ویژه شأن و جایگاه مادر اشاره شده است.
وی افزود: در آیه ۱۵ و ۱۶ به سختی مادر در دوران بارداری و زایمان اشاره شده و خداوند از بندگان مؤمن می‌خواهد به واسطه سختی‌های پدر و مادر با آن‌ها با احسان رفتار کنند.
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه احسان با پدر و مادر از شاخصه‌های بندگان مؤمن است، تصریح کرد: مؤمن سه ویژگی دارد، احسان به پدر مادر، دعا برای خدمت به سایر بندگان و دعا برای عاقبت‌به‌خیری فرزندان از مهم‌ترین این ویژگی‌ها است.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم به نامه امام علی علیه‌السلام به فرزندشان امام حسن مجتبی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: در این نامه حساسیت امام علی علیه‌السلام نسبت به عاقبت‌به‌خیری فرزندشان به‌خوبی مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام در این نامه خطاب به امام حسن علیه‌السلام می‌فرمایند «و چون تو را جزیی از وجود خود، بلکه تمام وجود خودم یافتم، گویی که اگر ناراحتی به تو رسد، به من رسیده و اگر مرگ دامانت را بگیرد دامن مرا گرفته، به این جهت اهتمام به کار تو را اهتمام به کار خود یافتم، از این رو این نامه را برای تو نوشتم تا تکیه‌گاه تو باشد خواه من زنده باشم یا نباشم».
استاد حوزه علمیه قم ضمن تبیین ماجرای صلح حدیبیه تصریح کرد: این صلح با بدعهدی مشرکان به فتح مکه ختم شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه قرآن کریم از مسلمانان می‌خواهند به‌هیچ‌وجه بدعهدان را امان ندهند همان‌طور که حضرت رسول اکرم (ص)در ماجرای صلح حدیبیه به ابوسفیان امان ندانند، اظهار داشت: اگر در گذشته از برجام تعبیر به صلح حدیبیه می شد امروز نیز باید به همان حکم با بدعهدی دشمن، فتح بزرگی مانند فتح مکه صورت گیرد.
وی ادامه داد: از فرصت پیش‌آمده که ناشی از بدعهدی دشمنان ایران است، باید نهایت استفاده برای رسیدن به پیروزی صورت گیرد و این فرصت پیش‌آمده نباید با فرصت سوزی موجب ذلت مضاعف برای ملت اسلامی شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره مدیریتی پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: حضرت رسول(ص) همواره از جوانان در بدنه حکومت استفاده می‌کردند که انتصاب اسامه ۱۸ ساله به فرماندهی سپاه یکی از این موارد است؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم در دیدار اخیر خود از جوانان درخواست کردند تا زمینه ایجاد یک دولت جوان حزب الهی را فراهم کنند.