به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور شب گذشته در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)‌برگزار شد، با بیان اینکه امسال برنامه‌ای محوری در هر روز از دهه کرامت متناسب با شعار آن روز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: نظرات اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در مورد انتخاب عناوین مختلف برای روزهای دهه کرامت مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: برای روز ۱۳ تیرماه و روز میلاد بانوی کرامت، عنوان‌های «حضرت فاطمه معصومه علیها سلام، جلوه کرامت و محبت»، «حضرت فاطمه معصومه علیها سلام، الگوی دختران تمدن‌ساز» و «حضرت فاطمه معصومه علیها سلام، الگوی تعالی دختران» پیشنهاد شده است که در این روز آیین افتتاحیه جشنواره مردمی کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و جشن دختران آفتاب برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: در روز چهاردهم تیرماه دو پیشنهاد «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» و «آرمان شهر مهدوی بر مدار مهربانی» ارائه و برنامه محوری جشنواره شهر کرامت در مشهد و آذین‌بندی سایر شهرها و روستای کشور با استفاده از دستاوردهای جدید هنری درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای ۱۵ تیرماه نیز شعارهای «خدمت کریمانه، خدمت‌رسانی بدون منت» و «خدمت به مردم، لذت روحی و نشاط معنوی» پیشنهاد شده است، تصریح کرد: برنامه محوری این روز توزیع اقلام ضروری در مناطق محروم و سیل‌زده با مشارکت مجموعه‌هایی از جمله کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و اصناف خواهد بود.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور از «همدلی و همبستگی اجتماعی در رونق تولید» و «رونق تولید، عزت ایران اسلامی» به‌عنوان شعارهای پیشنهادی روز ۱۶ تیرماه یاد کرد و گفت: از جمله برنامه‌های محوری این روز ارائه تخفیف‌های ویژه توسط اصناف به مردم و ایجاد بازارچه محصولات در مناطق سیل‌زده است.
وی با اشاره به پیش‌بینی عنوان «خدمت کریمانه در اقتدا به خاندان امام موسی بن جعفر علیه‌السلام» برای ۱۷ تیرماه و سالروز بزرگداشت امام زادگان گفت: در این روز ایستگاه‌های صلواتی، فرهنگی، درمانی و خدماتی در بقاع متبرکه و نقاط مختلف کشور برپا خواهد شد.
مسئول کارگروه محتوایی و فرهنگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: برای سالروز بزرگداشت احمد بن شاهچراغ علیه‌السلام عناوین «همدلی با مردم در مسیر امام در برابر دشمنان» و «همدلی با مردم در مسیر اهل‌بیت(ع)» پیشنهاد و برنامه محوری آیین بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در بقاع متبرکه و میثاق فعالان اجتماعی و اقتصادی در جشن‌ها با مشارکت اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور، حوزه‌های علمیه و آستان مقدس شاهچراغ دنبال خواهد شد.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور با بیان اینکه برای ۱۹ تیرماه نیز دو شعار «مساجد، پایگاه ترویج اخلاق اجتماعی» و «مساجد،‌پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی» پیشنهاد شده است، مطرح کرد: مراسم قرائت زیارت امین‌الله در مساجد و زیارتگاه‌های سراسر کشور و تبیین خدمت کریمانه برای عموم مردم با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد عالی کانون‌های مساجد برنامه‌های محوری این روز خواهد بود.
وی ادامه داد: برای ۲۰ تیرماه دو عنوان «هم‌نفس با شهدا در تحقق گام دوم انقلاب» و «ایثار و همدلی به سبک شهیدان» مطرح شده است و در این روز مزار شهدا غبارروبی و از مقام شهدای فعال در امور اجتماعی با مشارکت مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل می‌شود.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: برای روز ملی عفاف و حجاب و سالروز قیام مسجد گوهر شاد شعارهای «خانواده مهدوی، خانواده بیدار در برابر توطئه دشمنان» و «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» عنوان و برگزاری همایش‌های مرتبط در استان‌های مختلف کشور درنظر گرفته شده است.
وی از «تشکل‌های مردمی، پیشرو در خدمت کریمانه» و «تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه اجتماعی» به‌عنوان دو شعار پینشهادی روز ۲۲ تیرماه یاد کرد و گفت: در روز ایستگاه‌های کریمانه در استان‌های مختلف کشور برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: برای روز ۲۳ تیرماه و سالروز ولادت امام رضا علیه‌السلام شعارهای «امام هشتم، جلوه رفعت و رمز وحدت» و «امام هشتم، جلوه رفعت و محور وحدت» پیشنهاد شده است که در این روز شاهد برگزاری آیین‌های اختتامیه جشنواره مردمی کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و مراسم تعویض پرچم آستان قدس رضوی خواهیم بود.