به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی حیدری شب گذشته در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)‌برگزار شد، با بیان اینکه عمومی کردن شادی در دهه کرامت باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: برخی درحالی به زیاد بودن حزن و اندوه ما انتقاد می‌کنند که انگار هیچ برنامه‌ای برای شاد زیستن مردم نداریم، در این میان ابتکارهای مداحان و سخنرانان در راستای ترویج شادی بسیار مهم است.
وی بر لزوم بزرگداشت دهه کرامت توسط دستگاه‌های مختلف تاکید و اضافه کرد: دهه کرامت با ولایت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها فرصت مناسبی برای نمایش و ترویج شادی دینی درمیان مردم جامعه اسلامی است.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: پنج شنبه ۱۳ تیرماه به‌عنوان روز دختران نام‌گذاری شده است که می‌توانیم در این روز همایش ویژه‌ای را با حضور بانوان قمی برگزار کنیم که نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب در آن گردهمایی حضور داشته باشند.
همچنین، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این نشست با بیان اینکه دهه کرامت هر سال از نظر ساختاری و سازماندهی درحال گسترش است، اظهار کرد: برای اینکه یک حرکت گسترده نهادینه شود باید در مرحله نخست به ساختارسازی و تشکیل‌سازی مورد نظر برسیم که شواهد فعلی نشان می‌دهد کار به شیوه مطلوب درحال دنبال شدن است اما در این تشکیلات باید بانوان نیز حضور داشته باشند.
عبدالله جلالی با اشاره به اینکه سمت و سوی اسامی و نام‌ها در کشور درحال تغییر است، اضافه کرد: در دهه کرامت می‌توان از خانواده‌هایی که فقط‌های از نام‌های احمد، معصومه و رضا برای نام‌گذاری فرزندان خود استفاده می‌کنند تجلیل کرد و همچنین برای رضاها و معصومه‌هایی که در دهه کرامت اقدام به ازدواج می‌کنند هدایایی درنظر گرفته شود.