به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، از صبح امروز به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز آغاز به کار کرد که به مدت دو روز به طول خواهد انجامید.
در ابتدای این نشست گزارش برنامه های مشترک در دست اقدام کارگروه های اجتماعی و فضای مجازی – حقوقی، امنیتی و خدماتی – موقوفات و امور مالی – توسعه آموزش و پژوهش – قرآنی و فرهنگی – ارشاد و امور خانواده – معماری، فنی و مهندسی و همچنین گزارش چهارمین برنامه اجلاسیه تولیت های آستان های مقدس وبقاع متبرکه جهان اسلام در قم توسط روسای کارگروه ها و نمایندگان اعتاب و بقاع متبرکه ارائه شد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده بعثه مقام ﻣﻌﻈم رﻫﺒﺮی در ﺣﺞ و زﯾﺎرت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت الاسلام دکتر موحدی، نماینده تولیت آستان قدس رضوی از جمله شخصیت‌های حاضر در این اجلاسیه هستند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در این اجلاسیه گفت: بسیار خرسندیم که دومین اجلاس در کنار حرمین مطهر و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به روایاتی از معصومین(ع) ابراز داشت: خاندان وحی، نور واحد و نشات گرفته از نور خداوند متعال هستند از این رو می‌طلبد که متولیان این بارگاه‌های نورانی هم در حکم ید واحد عمل کنند.
وی تاکید داشت: این وحدت و هماهنگی به نحو اختصاصی لازم است و اجلاس‌های این چنینی می‌تواند در ترویج فرهنگ زیارت موثر باشد
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این حرم‌های مطهر ملجا و مامنی برای عموم مردم هستند، اظهارداشت: در صورت انسجام و اتحاد به بهترین وجه می‌توان از این اتحاد به نفع مردم و برای ارتقا معنوی و بنیه دینی آنان استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه همه متولیان باید برای رسیدن به اهداف مقدس نظام سهیم باشند، افزود: یکی از مسائلی که باعث شده تا امامزادگان این چنین بدرخشند، تابعیت و تعهد به ولی امر زمان خودشان بوده است.
دستغیب افزود: حضرت شاهچراغ(ع) هم نسبت به امام رضا(ع)، از ولایت حراست کردند و به همین علت به «امین ولایت» در دوران خود معروف بودند.
گفتنی است، پیش از آغاز اجلاسیه حاضرین به آستان مقدس مشرف شده و ادای احترام کردند.
در ادامه این مراسم مصاحبه مطبوعاتی مهمانان مدعو با اهالی رسانه فارس برگزار خواهد شد و بعد از نماز ظهر، مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) توسط حاضرین گلاب شویی و غبارروبی می‌شود.