به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست ساماندهی کمک‌های استان قم به مناطق سیل‌زده ظهر امروز با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه استان قم در اوایل فروردین‌ماه جاری با مشکل سیل درگیر بوده است، اظهار کرد: در ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین به‌خوبی آثار سیل در شهر قم قابل مشاهده بود و این استان از جمله استان‌های سیل‌زده محسوب می‌شد چراکه در مورد رودخانه قم‌رود نگرانی‌های بسیاری وجود داشت اما با تدابیر مسؤولان و تلاش مجموعه‌های مختلف توانستیم این بحران را مدیریت کنیم.
محسن اروجی از ارسال امکانات و تجهیزات مختلف استان قم برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور یاد کرد و گفت: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین از مجموعه‌های مختلف استانی به استان‌های سیل‌زده کشور اعزام شدند و توانستند در ابتدای بحران کارهای تاثیرگذاری را انجام دهند که یکی از این دستاوردها پاکسازی پل‌دختر بوده است.
*سیل همچنان در کمین قم است
وی با تاکید بر اینکه خطر سیل همچنان استان قم را تهدید می‌کند، مطرح کرد: اگر امسال بارندگی شدیدی در سطح استان داشته باشیم و تدابیر مورد نیاز را دنبال نکنیم، وضعیت شهر قم به وضعیت پل‌دختر تبدیل می‌شود و نمی‌توانیم بحران را مدیریت کنیم.
در ادامه این نشست، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه نیروهای کمیته امداد نخستین افرادی بودند که از استان قم در گلستان حضور یافتند، اظهار کرد: طی نزدیک به ۴۰ روز اخیر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی قم توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این کمک‌ها، نقدی بوده است.
همچنین، محمود پارچه‌باف مسئول قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم به سیل‌زدگان با بیان اینکه همچنان با استفاده از کمک‌های مردمی هر هفته اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان برای آن‌ها ارسال می‌شود، اظهار کرد: تاکنون یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم به سیل‌زدگان را برای مرحله بازسازی منازل جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانیم در مرحله نهایی به نتایج مورد نظر برسیم.
*لزوم تامین ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای ساخت ۲۳۵ منزل در لرستان
وی ادامه داد: برای ساخت ۲۳۵ واحد نیازمند ۲۰ میلیارد تومان هزینه هستیم که ۱۲ میلیارد تومان این مبلغ در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض توسط دولت پرداخت می‌شود، تاکنون نیز نزدیک به پنج میلیارد از مبلغ باقیمانده توسط مجموعه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج و کمیته امداد جمع‌آوری شده و اکنون باید به دنبال تامین سه میلیارد دیگر باشیم.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی مطرح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با توجه به رسالتی که دارد در ابتدای کار با نهادهای مختلف از جمله سپاه و کمک امداد در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشارکت داشته است.
وی عنوان کرد: در مرحله دوم آستان مقدس نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ورود کرد و با لطف اعتماد مردم مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری شد که برای بازسازی منازل تخریب شده استفاده خواهد شد و دو محموله کالا نیز به همراه خادمان حرم مطهر بانوی کرامت به مناطق سیل‌زده ارسال شد.