به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه امشب با حضور عموم زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه قصه‌ها و داستان‌های قرآنی برای پندآموزی مخاطبان مطرح شده است، اظهار کرد: جریان‌هایی که در این قصه‌ها اتفاق افتاده با سنت‌های زندگی بشر مطابقت دارد و باید از آن‌ها درس بیاموزیم.
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی از ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از آموزه‌های قرآن کریم نام برد و افزود: شهدای هفتم تیر به خصوص شهید بهشتی با اعتقادی راسخ و ایمانی قوی مقابل دشمن مقاومت کردند و در راه و عقیده‌ای که داشتند ایستادند؛ شهدای هفتم تیرماه همانند شمع‌هایی بودند که شمع محفل آن‌ها شهید بهشتی بود که به طعمه و کینه دشمنان در آتش سوختند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: شهدای هفتم تیرماه خود زیر آوار رفتند اما نگذاشتند دین، انقلاب و آرمان‌های امام به زیر آوار برود؛ جان خود را از دست دادند اما مقابل دشمن خم نشدند و اجازه ندادند کسی به این مرز و بوم تجاوز کند.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: شهید بهشتی و یاران ایشان با شهادت خود بسیاری از شبهه‌ها را پاسخ گفتند، گاهی انسان در زمان حیات به هر میزانی که از اعتقاد خود دفاع می‌کند نمی‌تواند برای دیگران آن اعتقادات را اثبات کند اما وقتی از این دنیا می‌رود به هدف می‌رسد، همانطور که بسیاری افراد بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام برای هدف ایشان قیام کردند و از توابین شدند درحالی که اگر در دوران زندگی حضرت، این قیام‌ها شکل می‌گرفت شاید حادثه کربلا رخ نمی‌داد.
امام‌جمعه قم یادآور شد: در جریان حادثه هفتم تیرماه افرادی هیزم‌های شایعه را جمع کردند و با کبریت خشم و نفاق شهید بهشتی و یاران ایشان را در این هیزم‌ها آتش زدند اما به خواست الهی شهدا مستحق بهشت شدند و دشمنان آن‌ها در آتش جهنم خواهند سوخت.
آیت‌الله سعیدی افزود: شایعه‌پراکنان این زمان نیز با وجود فضای بی‌در و دروازه مجازی در تلاش مجدد هستند تا چهره نظام و انقلاب به ویژه مسئولان، رهبری و خصوص مردم را تخریب کرده و کاری کنند که صحنه‌ای شبیه، صحنه هفتم تیرماه به وجود آورند و در این راستا شبهه‌ها و شایعات را گسترش داده و تلاش می‌کنند که فضا بر افرادی که آگاهی ندارند تاریک‌تر شود.
استاد سطوح عالی حوزه از شهید بهشتی به‌عنوان نخستین پایه‌گذار دستگاه نظام قضای جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: این شهید با وجود مدت زمان محدودی که در رأس این دستگاه قرار داشت، برای جهت گیری‌های درست و گسترش عدالت کارهای بسیاری را رقم زد به عبارتی می‌توان گفت که شهید بهشتی پایه‌های آغازین قوه قضاییه را با اندیشه خود تنومند ساخت.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: این شخصیت برای اجرای احکام الهی کارهای مختلفی از جمله بکارگیری قضات عالم و آگاه را دنبال کرد و امیدواریم با نگاه تحولی که رئیس جدید دستگاه قضا دارند بتوانیم این دستگاه را در طراز انقلاب اسلامی مشاهده کنیم و به مفهوم حقیقی عدالت‌خواهی به معنای جامع برسیم هر چند تاکنون در این راستا گام‌های مطلوبی برداشته شده و رهبر معظم انقلاب نیز از سند تحول نوشته شده برای تحقق این هدف، تقدیر کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: درس دیگری که می‌توان از شهادت شهدای هفتم تیرماه گرفت این است که امروز سیره شهید بهشتی در حوزه‌های مدیریت، مبارزه با فساد، احقاق حقوق مردم و صبر و بردباری باید الگوی مدیران ارشد نظام باشد و روحیه دشمن‌ستیزی این شخصیت در مقابل جریان غرب‌گرا باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مذهب حق، مذهبی بر طبق قرآن و عترت است، اظهار کرد: هر چند امام صادق علیه‌السلام در برجسته کردن مذهب شیعه نقش قابل توجهی داشتند اما واقعیت این است که شیعه در زمان ایشان شکل نگرفت بلکه شیعه با همین عنوان در زمان رسول اکرم(ص) نیز بوده و در روایات اهل‌سنت نیز لفظ شیعه از زبان پیامبر نقل شده است.
امام‌جمعه قم ادامه داد: شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و خون پاک ائمه اطهار(ع) برای مذهب شیعه به زمین ریخته شد، بنابر این نخستین بار از مذهب شیعه در زمان رسول خدا و بار دوم در زمان امیرالمومنین(ع) از مذهب شیعه یاد شده است.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه به تعبیر امام علی علیه‌السلام شیعه فقط یک تفکر نیست بلکه برگرفته از عمل و رفتار است، گفت: هر چند در طول تاریخ ظلم‌های بسیاری نسبت به شیعیان انجام دادند اما به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های امام خمینی(ره) شیعه جلوه دیگری پیدا کرده است و امروزه نیز دنیای استکبار به ویژه صهیونیست‌ها با شناخت قدرت‌های شیعه می‌خواهند شیعیان را از این قدرت‌ها جدا کند که یکی از این قدرت‌ها قیام امام حسین علیه‌السلام و توسل به آرمان و حرکت ایشان است.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران، این است که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مذهب شیعه و حق را به درستی برای جهان بیان کردند؛ هر چند امروزه خدمات نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف با تهدیدها و آفت‌ها مورد شعاع قرار گرفته است اما دستاورد بزرگ معرفی شیعه در عصر غیبت ولی‌عصر(ج) دستاورد بزرگی است که دشمن نمی‌تواند آن را از ما بگیرد.
آیت‌الله سعیدی داد: علم علما و خون شهدا در انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و امثال شهید بهشتی‌ها بودند که با علم و خون خود نظام اسلامی را آبیاری کردند.