به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام محمد نوروزپور ظهر امروز در سیزدهمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در سالن جلسات ساختمان کریمه آستان بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی بر لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: توجه به آسیب‌های اجتماعی از مسائل بسیار مهم و مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی بر لزوم استفاده از تجربه‌های موفق برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: آستان قدس رضوی برنامه‌های خوبی در این زمینه انجام داده است که می‌تواند به رفع بخشی از آسیب‌های اجتماعی بینجامد.
مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از راه‌اندازی ۲۰۰ مرکز خادم‌یار رضوی خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های انجام شده برپایی دفاتر بررسی مشکلات خانوادگی در بارگاه یکی از امامزاده‌هاست که جلوی بسیاری از طلاق‌ها را گرفته است.
وی اظهار داشت: آستان‌های مقدس حتی در زمینه اشتغال نیز می‌توانند وارد عمل شده و بخشی از مشکلات بیکاری جامعه را حل کنند.
نوروزپور با تاکید بر اینکه دیدگاه ما درباره آسیب‌های اجتماعی باید فراتر از حرم و پیرامون آن باشد، گفت: ائمه اطهار(ع) نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نبودند و هم و غم فراوانی داشتند و ما نیز وظیفه داریم نسبت به آسیب‌های اجتماعی دغدغه داشته باشیم.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف خواستار توجه آستان‌های مقدس به آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: مجموعه‌های مختلف باید در گسترش فعالیت‌های آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها به خارج از شهر مقدس قم مشارکت داشته باشند چراکه مردم سراسر کشور به حضرت علاقه دارند و این فعالیت‌ها نباید مختص به قم باشد.
وی با اشاره به تولیدات فراوانی که در آستان های مقدس تولید می‌شود، تأکید کرد: تولید محتوا از اهمیت فراوانی برخوردار است و مردم باید با این تولیدها آشنا شوند.
نوروزپور در بخش پایانی سخنان خود گفت: بحث و تبادل نظر میان عتبات مقدس از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید راه‌های استفاده از این تجربیات نیز مشخص شود. کارهای خوب و بزرگی انجام می‌گیرد اما شیوه اجرای آن گاهی نامعلوم است که باید این مساله حل و شیوه نامه اجرایی نیز تدوین شود.