به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت، جشنواره مردمی کرامت و آیین خطبه خوانی خادمان آستان بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: این دهه برای تکریم مقام امامت، ولایت، دختر نمونه آل‌الله، امامزادگان و حضرت احمد بن موسی(س) نام‌گذاری شده است.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: ماه‌ذی القعده نخستین ماه حرام و ماه امام هشتم(ع) و ماه فرزندان امام موسی بن جعفر علیه‌السلام است.
آیت‌الله سعیدی بر لزوم ترویج شادی معنوی در ایام فرخنده میلاد اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: شیعیان همانگونه که در ایام عزای اهل بیت(ع) به عزا و سوگواری می پردازند، در ایام شادی اهل بیت(ع) نیز باید رسم شادی را به جای آورند چرا که این مساله به معنای احیای امر و ترویج معارف و زندگی به سبک و سیره اهل بیت(ع) است.
تولیت حرم بانوی کرامت سعیدی شادی در مراسم اهل بیت(ع) را دنباله روی از معارف این خاندان عنوان و اظهار کرد: دهه کرامت و امثال آن برای این است که شیعیان زندگی خود را با اهل بیت(ع) تطبیق دهند تا همانگونه که از لفظ شیعه انتظار می رود پیرو و تابع باشند.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه بانوی کرامت توسط چهار امام تکریم شده‌اند، تصریح کرد: روز میلاد بانوی کرامت را روز دختر نامیده‌اند تا دختران جامعه ما ایشان را در ابعاد رفتاری و فکری الگو قرار دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: رسیدن ایشان به این مقام و عظمت مسلما بی‌دلیل نیست و باید سیری در زندگی ایشان در طول این دهه مبارک انجام گیرد.