به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ایت‌الله سیدمحمد سعیدی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های اشتغال‌زایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حوزه شیلات و کشاورزی که پیش از ظهر امروز در محل موقوفات این آستان مقدس در روستای علی‌آباد برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: افرادی که به ولایت اهل‌بیت(ع) اعتقاد دارند کارها و برنامه‌های خود را با مقدسات گره می‌زنند، در دنیا افراد مختلفی هستند که فعالیت دارند و تلاش می‌کنند اما نسبت به کارهای خود نگاه مقدسی ندارند درحالی‌که نگاه مؤمنان به فعالیت‌ها نگاهی عبادی و در راستای توجه به راه و رسم و عبودیت خداوند متعال است.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: همانطور که مخالفت با دشمنان و جبهه‌گیری با دشمنان به‌عنوان یک عبادت محسوب می‌شود یاری رساندن به اهل‌بیت(ع) و ترویج آموزه‌های این خاندان نیز کاری عبادی است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: برخی آسیب‌ها را نمی‌بینند و به گمان خودشان می‌خواهند با همه ارتباط داشته باشند و بدون نگاه به خواست خداوند متعال کار می‌کنند درحالی‌که زاهدان واقعی افرادی هستند که برای خداوند متعال کار و تلاش خود را دنبال می‌کنند
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: در طول تاریخ توسط اهل‌بیت(ع) عناوینی به شهر مقدس قم داده شده است که برخی افراد می‌خواهند این عناوین را از قم بگیرند.
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: باید ظرفیت‌های قم را به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) مورد توجه قرار داده و در عرصه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی و اقتصادی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: وظیفه سنگین خادمان حرم بانوی کرامت این است که کارهای خود را نباید فقط به امور دینی و فرهنگی محدود کنند بلکه فعالیت این خادمان باید در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی برای عموم مردم دنبال شود چراکه این کارها نیز نوعی عبادت خداوند متعال است.