به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه امروزه برای کارهای تحقیقی و پژوهشی استفاده مطلوب از فرصت‌ها، وقت‌ها و زمان اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: ما در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی باید یک نگاه کلان علمی و تربیتی داشته باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم اضافه کرد: آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) یک فروشگاه و عرضه‌کننده محض نیست که به محتوا و نویسنده کاری نداشته باشد بلکه یک مجموعه فرهنگی دارای نگاه تربیتی است به همین علت فقط عرضه انبوه را مورد توجه قرار نداده و برای رسیدن به نتایج مطلوب کارها را رصد می‌کند.
آیت‌الله سعیدی از وجود بداخلاقی‌های پژوهشی در برخی کتب یاد کرد و گفت: اگر به این کتب به صورت جزیی وارد شویم متوجه خواهیم شد که آن فرد مدعی پژوهش از نظر تخصصی یک پژوهشگر نیست.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه پژوهشگر انقلابی باید آگاه به عقاید اسلامی، دشمن‌شناس و زمان‌شناس باشد، مطرح کرد: ما محقق و پژوهشگر را باید به سمت عرصه‌های اسلام ناب فاطمی، حسینی و مهدوی سوق دهیم.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: امروزه مسیر برای افرادی که به دنبال تحقیق و پژوهش هستند بسیار باز است هر چند با این وجود محققان و پژوهشگران امروزی با محققان و بزرگان تاریخ اسلام قابل مقایسه نیستند.
امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه در موزه آستان مقدس باید کارهای راهبردی فرهنگی دنبال شود، تصریح کرد: ما باید قدر مقام و جایگاه فعلی خود را شناخته و با تکیه بر پشتوانه آستان مقدس در مسیر ترویج آموزه‌های دینی اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) گام برداریم