به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه حرم کریمه اهل‌بیت(س) در کنار نشر معارف اهل‌بیت(ع)، مقاومت مقابل طاغوت و حمایت از مظلوم را دنبال می‌کند، اظهار کرد: هر چند برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول سال توسط آستان مقدس دنبال می‌‌شود اما دهه کرامت این برنامه‌ها رنگ و بوی متفاوتی دارند.
وی از برگزاری جشن همراهی در صحن فاطمی یاد کرد و افزود: نمایشگاه بهشت بانو نیز در این صحن با مخاطب کودک و نوجوان برپا شده است و هر شب نظر جمعیت قابل توجهی را به سمت خود جلب می‌کند.
معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه رونمایی از فاز نخست کتابخانه دیجیتال حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به مناسبت دهه کرامت انجام شده است، گفت: سامانه آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث نیز در همایش طوبی کرامت رونمایی شد که با استفاده از این سامانه به دنبال این هستیم تا دوره‌های مختلف مرکز قرآن و حدیث را در اختیار همه مردم در نقاط مختلف کشور قرار دهیم
وی خاطرنشان کرد: طرح چهلچراغ نیز با محوریت برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم در مساجد دنبال شده است که در این راستا ۴۰ مسجد مختلف در مناطق کم‌برخودار مورد پوشش قرار گرفته‌اند.
احمدی از برگزاری کارگاه هنر فاطمی یاد کرد و گفت: پیوند آسمانی بیش از ۲۰۰ زوج در شب و روز میلاد حضرت بانوی کرامت، برگزاری همایش طوبی کرامت با محوریت تجلیل از ۸۱ حافظ قرآن کریم و همایش‌های در پناه بانو و دختران آفتاب از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره مردمی کرامت در سطح ملی درحال اجراست، مطرح کرد: در این جشنواره جشن‌های مرتبط با حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سراسر کشور و به صورت مردمی برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های این جشنواره برپایی ایستگاه‌های کریمانه، جشن دختران آفتاب، نذر شادی و آذیین‌بندی محلات است.
احمدی از برگزاری نشست تولیت‌های اعتاب مقدس ایران اسلامی یاد کرد و گفت: نخستین کنگره ملی شعر فاطمی نیز با دریافت بیش از ۸۰۰ اثر فردا به نخستین دوره برگزاری خود پایان می‌دهد.
وی با اشاره به حضور سفیران کریمه در استان‌های مختلف کشور تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی بر مدار آفتاب نیز با مشارکت آستان قدس رضوی برگزار شده است.