به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، برگزاری تجمع بزرگ عفاف و حجاب در ۴۰۰ شهر کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» در این راهپیمایی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: مردم بار دیگر اعلام کردند که خواهان رفتار عفیفانه در سطح جامعه هستند و به مسؤولان هم خاطرنشان کردند که باید زمینه‌های لازم در مسیر تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و سطح جامعه را فراهم کرده و به وظیفه خودشان عمل کنند.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ائمه جمعه تاکید کرد: سخنان ایشان تابلوی اقتدار و پیشرفت و حل مشکلات ملت و بیانگر اثرگذار بودن دیپلماسی مقاومت در مقابله با افزون طلبی و شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

وی گفت: رهبری در مواجهه با دشمن و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت کشور، بر اتکا به ظرفیت داخلی، حضور فعال جوانان مومن و انقلابی در صحنه‌های مدیریتی، فساد ستیزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه آینده روشن ملت ایران برای حرکت در مسیر رشد و پیشرفت در گرو اجرایی شدن گفتمان رهبری در بین مسؤولان و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی است، یادآور شد: با توجه به بیانات رهبری برای بی پاسخ نگذاشتن راهزنی انگلیس دیپلماسی مقاومت نیاز امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از مسؤولان دلبسته بیگانگان نیستند، گفت: دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را به دنبال دارد و این دیپلماسی نوآور، برخوردار از خلاقیت و روحیه انقلابی است.

امام جمعه قم مقابله با توطئه دشمن را از دیگر شاخصه‌های دیپلماسی مقاومت دانست و افزود: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی عزت، حکمت، مصلحت و تحقق منافع ملی است و در این دیپلماسی اقتدار و بازدارندگی مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: دیپلماسی مقاومت آثار مختلفی بر جای دارد که از جمله آنها این است که نه جنگ رخ می دهد و نه ملت تن به ذلت می دهد و دست بیگانگان از منافع ملت قطع می شود.

سعیدی بسترسازی برای پیشرفت با اتکا به توانمندی داخلی را از دیگر ویژگی‌های دیپلماسی مقاومت دانست و گفت: در این دیپلماسی اقتدار ملت بر دشمنان ملموس می‌شود؛ تجربه نشان داده است که سیاست تهدید و فشار در ملت ایران اثر معکوس دارد.

وی با بیان اینکه مواجهه رهبری در خصوص تعرض به نفتکش ایرانی می تواند الگویی برای دیپلماسی مقاومت است تاکید کرد: امیدواریم که دستگاه دیپلماسی با تداوم کاهش تدریجی تعهدات و کوتاه کردن دست دشمنان از تعرض به منافع ملی، موضع مقتدرانه رهبری و ملت ایران را به رخ اروپایی‌ها بکشند.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود انتصاب آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به عضویت شورای نگهبان را تبریک گفت و برای ایشان آرزوی توفیق کرد.

سعیدی همچنین درگذشت آیت‌الله حائری رئیس موسسه داره‌المعارف فقه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: خدمات علمی و تبلیغی این عالم ربانی ذخیره ای برای آخرت خواهد بود.