به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، میز خدمت عنوانی بود که هر نمازگزاری را به‌سوی خود فرامی‌خواند تا بفهمد اصل ماجرا از چه قرار است، هنوز بیش از یک ساعت به اذان مانده بود و نمازگزاران نماز جمعه قم طبق سنت‌های انقلابی به مصلای قدس می‌آمدند.
خادمان آستان قدسی بانوی کریمه اهل‌بیت(س) نیز دوشادوش خادمان افتخاری مصلای قدس به هدایت نمازگزاران و تسهیل شرایط حضور مشغول بودند.
لنز دوربین رسانه‌ها در کنار کارکنان رسانه ملی مشغول کوک‌کردن برای ثبت شفاف این لحظه‌ها بودند، همه‌چیز محیای یک پاسخگویی و یک خدمت کریمانه به مشتاقان اهل‌بیت(ع) بودند.
از چهارسوی شهر نمازگزاران به مقر عبادی سیاسی (نماز جمعه) هفتم ذی‌الحجه قم می‌اندیشیدند؛ لباس‌های مشکی نمازگزاران خبر از حضور عزاگونه در یک رفتار عقیدتی ایمانی بود این‌چنین بود که خادمان کریمه اهل‌بیت(ع) پای پیشخوان‌های خدمت برای پاسخگویی حاضر شدند.
هر نمازگزاری که به محوطه مصلی وارد می‌شد به میز خدمت حرم مطهر سری می‌زد؛ ابتدا از اصل ماجرا خبر می‌گرفت و با تأملی اندک به جست‌وجوی برخی از سؤالاتی که شاید مدت‌هاست در دل دارد سراغ خادمان مستقر در پیشخوان‌ها می‌رفت.
گپ و گفتی مختصر اما مفید نمازگزاران را آماده اقامه نوافل ظهر می‌کرد؛ دوربین‌ها هم لنزهای خود را متمرکز ثبت این هوشمندی و بصیرت مردمی‌ کرده بودند.
برنامه خدمت و پاسخگویی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محدود به همین میز نشد؛ مجری برنامه‌های این هفته نماز جمعه که از خادمان آستان مقدس بود به اعلان سین برنامه‌ها پرداخت.
حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یکی از سخنرانان پیش از خطبه‌های این هفته بود، او برخی از اوصاف و رسالت‌های اجتماعی ائمه هدی را برشمرد و به تطبیق آن با الگوی برنامه‌های اجراشده حرم کریمه اهل‌بیت(ع) پرداخت.
رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات مختلف مردم در کنار تبیین معارف حق الهی از اوصافی بود که احمدی آن را از سیره اهل‌بیت(ع) توصیف کرد و گفت: اگر حرم اهل‌بیت ع) محل‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائرین دارد برای این است که شرایط مطلوب زیارت و احساس آرامش در محضر ائمه اطهار (ع) فراهم شود.
معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت از ظرفیت ۱۰ هزارنفری خادم افتخاری در دایره خدمت عمومی حرم مطهر نام برد و تربیت ١٠٠ هزار قرآن‌پژوه را از برکات و خدمات آستان قدسی بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) دانست.
ذکر مصیبت عزای امام غریب مدینه، امام باقر علیه‌السلام زینت‌بخش خطبه‌های نماز جمعه بود و نمازگزاران پس از دریافت معارف خطبه، محیای اقامه نماز ظهر و عصر جمعه به امامت آیت‌الله سعیدی شدند.
و …شور ایمانی انقلابی مردم قم قلم را در ثبت تاریخ خود عاجز می‌کند! اینجا نماز جمعه قم هرلحظه آن تبلوری از حدود مردم‌سالاری دینی است.
اینجا قم است…