به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، زیارت جامعه کبیره یکی از معتبرترین زیارت‌نامه‌ها در میان ادعیه اسلامی است.

این زیارت‌نامه‌های مأثوره از سوی امام هادی علیه‌السلام به امت اسلامی تعلیم داده ‌شده و تک تک فرازهای این زیارت‌نامه دارای مستندات روایی و قرآنی است.

از زیارت‌نامه جامعه کبیره به عنوان منشور امام شناسی یاد می‌شود؛ چرا که در این زیارت‌نامه جایگاه واقعی ائمه معصوم(ع) به عنوان امام امت به خوبی برای مردم تبیین می‌شود.

در واقع امام هادی علیه‌السلام با تعلیم زیارت‌نامه جامعه کبیره به مقابله با جریان‌هایی در میان شیعیان پرداختند که در مقام امام غلو کرده و امام معصوم(ع) را تا حد خدایی بالا برده و قرآن را تحریف شده می‌دانستند.

امام هادی علیه‌السلام با تعلیم زیارت‌نامه جامعه کبیره ضمن مبارزه با این جریان‌ها جایگاه امام معصوم(ع) را به خوبی برای مردم آشکار کرده و بر اصالت قرآن از تحریف تأکید کردند.

ایجاد آمادگی برای ورود به مرحله تمدن سازی اسلامی بر محور نظام امت – امامت از دیگر تعالیم محوری این زیارت‌نامه است.

 به دلیل اهمیت زیارت‌نامه جامعه کبیره در منابع شیعه دوره کوتاه‌مدت «انوار هدایت» ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

این دوره کوتاه‌ مدت از ۲۶ مردادماه به مدت سه روز در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار خواهد شد.تدریس این دوره کوتاه‌مدت معارفی را حجت‌الاسلام آزاد برعهده دارد.

این دوره کوتاه‌مدت از ساعت ۱۷:۳۰الی ۱۹ تا ۲۸ مردادماه در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره معارفی کوتاه‌مدت می‌توانند با شماره‌های ۳۷۷۵۵۱۴ و ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس بگیرند.