به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مسئولان ستاد کنگره بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: در دوران‌های مختلف در احیای روز غدیر با آن هدفی که پیامبر مورد نظر داشتند همتی نبود به همین علت این عید بزرگ به فراموشی سپرده شد تا اینکه انقلاب اسلامی با نگاه نظام ولایی تأسیس و به برکت انقلاب و تلاش مردم اصل موضوع ولایت نیز احیا شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از نظام اسلامی به‌عنوان احیاگر نظام غدیر نام برد و اضافه کرد: هر چند بسیاری برای فراموشی نظام غدیر تلاش کردند اما نتوانستند به هیچ نتیجه‌ای برسند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای اینکه غدیر در مدینه بماند و از بین نرود نخستین شهید غدیر که حضرت محسن علیه‌السلام هستند را تقدیم کردند.

امام‌جمعه قم از توطئه‌های مختلف دشمنان اهل‌بیت(ع) برای جلوگیری از ظهور و بلوغ ولایت در دوران بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: در طول تاریخ چندین عید مهم از جمله غدیر درگیر انحرافاتی شدند اما به برکت انقلاب بخشی از این انحراف‌ها رفع شده است.

آیت‌الله سعیدی از ولایت به‌عنوان استمرار رسالت نام برد و گفت: گره خوردن غدیر با شهدا اهمیت بسیاری دارد که با فعالیت‌های مختلف از جمله یادواره‌ها و کنگره‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بر لزوم احیای یاد و خاطره شهدای فراموش‌شده تاکید کرد و گفت: اگر همه شهدا در کنار یکدیگر اکرام شوند توجه مردم نیز بیشتر جلب می‌شود به‌عنوان نمونه شهدای ۱۵ خرداد از جمله شهدایی هستند که کمتر از آن‌ها یاد شده است.