به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام نوری در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی فقیه در استان قم که با حضور ائمه جمعه استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، گفت: در ۹۰۰ نقطه از کشور نهاد نماز جمعه فعال است و به دنبال ایجاد یک ساختار تشکیلاتی در نهادهای نمازجمعه هستیم.
معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که نماز جمعه به عنوان یک نهاد، یک امام جمعه، دفتر امام جمعه، مصلی و ستاد نماز جمعه باید برخوردار از یک شاکله و تشکیلاتی شود، افزود: این نهاد باید از یک مدل سنتی نامنظم خارج و نظم تشکیلاتی خاص خود را پیدا کند.
وی بیان کرد: نهاد نماز جمعه به عنوان یک تشکیلات اسلامی ضروری است منظم، برنامه دار و دقیق باشد تا بتواند فعالیت‌های راهگشا در جامعه ارائه دهد.
حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر این‌که شرح وظایف امامت جمعه باید به یک نظام‌مندی برسد و حدود و اختیارات امام جمعه مشخص شود، ادامه داد: ساماندهی بخش مالی، دارایی‌ها، مکاتبات و مراودات نهاد نماز جمعه نیز از دیگر برنامه‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد از نظم درونی نهادهای نماز جمعه، لازم است کار شبکه‌سازی برای آنها صورت بگیرد و ارتباطات بیرونی این نهادها هم به یک قوام، نظم و دقت برسد.
معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور آرایش قرارگاهی نهادهای نماز جمعه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی را ضروری عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به نظم قرارگاهی، ارتباط شبکه‌ای بین نهادهای نمازجمعه باید حاصل شود.
وی تعریف عملیات برای نهادهای ملی، استانی و شهرستانی را از گام‌های دیگر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد و ادامه داد: نظام فکری و حرکت مدون و مدیریت‌شده، نهادهای نماز جمعه در کل کشور را به یک جبهه واحد تبدیل می‌کند و می‌تواند راهگشا باشد.
حجت‌الاسلام نوری با اشاره به توصیه‌های رهبری درباره نماز جمعه و نقش ائمه جمعه در کشور، تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون نظم حرکت کنیم و قطعا نیاز است برای رسیدن به اهداف با برنامه و نظم تشکیلاتی و ارتباطی گام برداریم.