به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آئین معنوی خطبه خوانی و سیاه پوش کردن حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) که امروز در شبستان امام خمینی(ره) و با حضور مدیران، خادمان و زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت برگزار شد، به شرح روایت ریان ابن شبیب از حضرت علی بن موسی الرضا علیها‌السلام در مورد عزاداری محرم پرداخت.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: امام رضا علیه‌السلام به ریان بن شبیب فرمودند: «ای پسر شبیب! محرم ماهی بود که اهل جاهلیت در زمان گذشته ظلم و قتال را در این ماه حرام می دانستند برای احترام این ماه، (نام این ماه محرم‌الحرام است)؛ پس این امت حرمت این ماه را نشناختند، حرمت پیامبر خدا رانگه ندانشتند، در این ماه با ذریه پیامبر قتال کردند و زنان ایشان را اسیر نمودند و اموالشان را به غارت بردند پس خدا این‌ها را هرگز نیامرزد؛ ای پسر شبیب اگر گریه می‌کنی برای حسین بن علی بن ابی طالب علیه‌السلام گریه کن او شهید نمودند که هیچ یک از آن‌ها در روی زمین شبیه و مانندی نداشتند».
آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که سوگنامه ابن‌شبیب به نقل از امام هشتم یک بیان تاریخی صرف نیست و یک عبرت و درس است، ادامه داد: ممکن است مردمی بدون فرهنگ و جاهل باشند ولی نسبت به حفظ حرمت‌ها از خود تعصب نشان دهند ولی در مقابل کسانی که با احکام اسلامی آشنا هستند حرمت‌شکنی کنند و مسیری را بپیمایند که دارای برگشتی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: اگر در برابر فساد، فحشاء و منکرات بی تفاوت باشیم، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم، احکام اسلامی را رعایت نکنیم و غافل از پیام‌ها و دستورات خداوند باشیم ممکن است مسیری را طی کنیم که امت‌های جاهلی طی نکردند.
آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که نهضت انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره)، خون شهیدان و ایستادگی و حضور مردم پدیدار شد و به پیروزی رسید، افزود: ادامه این مسیر نیازمند پایبندی به احکام اسلامی و دینی است.
امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان، مدیران و کسانی که با رأی مردم آمده‌اند تا احکام اسلامی را بیان کنند و پرچمدار شعار حسینی و مهدوی باشند، این را فراموش نکنند که ما هیچ‌گاه در پرتو اعتماد به دشمن به جایی نرسیده‌ایم و نخواهیم رسید.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: اگر بناست عزتی باشد، با اطاعت از رهنمودهای اهل‌بیت(ع)، ولایت فقیه و اطاعت از توصیه ها و دستورات مقام معظم رهبری، حاصل خواهد شد.
امام جمعه قم اهل‌بیت(ع) را شاخص، معیار و ملاک عزت و عاقبت‌بخیری دانست و گفت: مسئولان و مدیران به هوش باشند و از این مسیر خارج نشوند.
آیت‌الله سعیدی در پایان بیان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضور خودشان به قم طهارت بخشیدند و خادمان و مسئولان حافظان این طهارت هستند که به خوبی باید صورت گیرد.