به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام حیدری کاشانی عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اصول تربیتی خانواده عاشورایی طی سخنانی اظهار کرد: خصلت خانواده محوری و تربیت خانوادگی و سرمایه گذاری حداکثری بر اصل تربیت قرآنی و عاشورایی، ازدواج در وقت مناسب، همسر گزینی مناسب و سیر و سلوک در مسیر عبودیت به صورت خانوادگی است.

وی افزود: بیشتر اهل جهنم مجردان جامعه هستند که به صورت عامدانه زندگی مجردی را برای خود انتخاب کرده‌اند چراکه مجردان جامعه در معرض انواع آسیب‌ها، آفت‌ها و وسوسه‌های شیاطین هستند و در نهایت هم در این مصاف مغلوب شیاطین خواهند شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هر خانواده قرآنی، علوی و فاطمی باید فرزندان و خانواده خود را به شیوه‌ای تربیت کنند که در عصر ظهور جزو رهبران مهدوی در جوامع باشند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: عباد شکور خداوند که بسیار اندک هم هستند فقط می توانند به این تربیت قرآنی دست پیدا کنند و نگرش شاکرانه فقط در راستای نگرش مکتب حسینی قابل دستیابی است و آیات متعدد و روایات بسیاری به نگرش شاکرانه و دوری از صفت کفران توصیه می‌کند که نشان دهنده اهمیت موضوع است که نباید از آن غفلت کرد.

حیدری کاشانی تاکید کرد: محیط و فضای شاکرانه در ابتدا از رابطه میان زوجین باید شروع شود مبنی بر اینکه زوجین شاکر و قدرشناس اصل وجود یکدیگر باشند و حق و حقوق همدیگر را رعایت کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: زوجین باید به خاطر دستیابی به همسر مناسب، نگرش شاکرانه به درگاه الهی داشته باشند و در این زمنیه باید زوجه طلایه دار نگرش شاکرانه باشد و این هنر شکرگزاری را به همسر خود نیز بیاموزد تا هم آرامش شاکرانه و هم آرامش عاشقانه در نهان خانواده حکم‌فرما شود.

وی افزود: آرامش شاکرانه و عاشقانه در خانواده توسط زوجین می تواند بهترین زمینه برای ایجاد نگرش شاکرانه به نعمات الهی باشد و زمینه تربیت فرزندان مهدوی را فراهم نماید.

حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: انسان شاکر تا زمانی که نعمت دارد شکرگزار درگاه الهی است بر خلاف انسان ناسپاس که وقتی دچار زوال نعمت می شود حسرت می‌خورد لذا باید فضای غیرشاکرانه در خانواده اصلاح شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان یادآور شد: انسان ناشکر و ناسپاس دچار زوال نعمت می شود در حالی که انسان های شکرگزار به طور مستمر از نعمات بیشتری برخوردار می شوند و این بشارت الهی به بندگان شاکر است.