به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، قاسمی در جلسه توجیهی خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به تشریح فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبری اربعین پرداخت و عنوان کرد: این مرکز نزدیک به هفت سال است که خدمت در عرصه علمی اربعین را بر عهده گرفته و پژوهش‌هایی را برای خدمت‌رسانی بهتر در این ایام انجام داده است.
وی با بیان این‌که سه کارگروه در مرکز مطالعات برای ارائه خدمات مطلوب در ایام اربعین تشکیل شده است، ادامه داد: رصد و پایش وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب و سیر تحول در مسیر اربعین عناوین این سه کارگروه هستند.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی اربعین با اشاره به این‌که اربعین از اتفاق و رویداد گذشته و درحال تبدیل شدن به یک تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای قدم گذاشتن در مسیر تمدن باید با برنامه ورود کرد.
وی با تأکید بر این‌که ما باید همچون عراقی‌ها خود را خادم دستگاه امام حسین علیه‌السلام بدانیم نه مسئول، گفت: مدل خادمی، کمک می‌کند تا بتوانیم بهتر تعظیم شعائر الهی را انجام دهیم.
وی بستر خدمات در ایام اربعین را بستر فرهنگی و تبلیغی دانست و تصریح کرد: هر خادم در ایام اربعین باید یک مبلغ فرهنگی باشد و خود را سفیر امام حسین علیه‌السلام بداند.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی اربعین در پایان افزود: خادمان باید در ایام اربعین به نکاتی همچون «مراعات قوانین و آداب و رسوم عراق»،‌ «حفظ میزبانی خادمان عراقی»، «تکریم مرجعیت شیعه»، «تقویت دولت عراق»، «پرهیز از تفرقه»،‌ «اهتمام به حماسه اربعین به عنوان یک ظرفیت فرهنگی فرامرزی» و «ارتقاء معرفت دینی و حسینی» توجه داشته باشند.