به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی بعد از نماز عشاء و همزمان با اولین روز ماه صفر در شبستان امام خمینی(ره)، طی سخنانی اظهار کرد: مصیبت‌هایی که به خاندان اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا و بعد از آن گذشت، بسیار عظیم است و باید این مصائب به صورت کامل در جامعه تبیین گردد تا به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: براساس روایات وارده از امام سجاد و امام صادق علیهم‌السلام، در عزای امام حسین علیه‌السلام پرندگان در آسمان، ملائکه در عرش و اجنه در زمین به سوگ نشسته‌اند و اقامه عزا می‌کنند و از شب اول محرم ملائکه در عرش الهی پیراهن سیدالشهدا(ع) را آویزان می‌کنند که هم چاک چاک است و هم آغشته به خون این امام مظلوم.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بی قراری و جزع در هر مصیبت مکروه است مگر جزع و گریه در عزای سیدالشهدا(ع) که مستحب بوده و آسمان نیز چهل شبانه‌روز در عزای امام حسین علیه‌السلام گریه کرده است.

حجت‌الاسلام مؤمنی یادآور شد: قبل از شهادت امام حسین علیه‌السلام نبی گرامی اسلام روضه سیدالشهدا(ع) را خوانده است و حضرت آدم، نوح، ابراهیم و اسماعیل علیهم‌السلام برای امام حسین علیه‌السلام اشک ریخته‌اند.

وی در ادامه گفت: براساس فرموده امام رضا علیه‌السلام یوم‌الحسین اشک اهل‌بیت(ع) را جاری ساخته است و خداوند دوست‌دار عزاداران امام حسین علیه‌السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) صبح و شب در عزای سیدالشهدا(ع) اشک جاری کرده و اقامه عزا می‌کند.

وی افزود: برای شهادت امام حسین علیه‌السلام حراراتی در قلوب مؤمنین وجود دارد که هیچگاه سرد و خاموش نخواهد شد و تبیین مصیبت‌های سیدالشهدا(ع) در جامعه امری ضروری است تا به فراموشی سپرده نشود.

حجت‌الاسلام مؤمنی در پایان گفت: امام زمان(عج) به هنگام ظهور وقتی می‌خواهند خود را معرفی کنند، با معرفی جد پاکشان امام حسین علیه‌السلام معرفی می کنند که این نشان‌دهنده این است که واقعه عاشورا و مصیبت‌های وارده در این واقعه بس عظیم بوده که باید این مصائب به درستی بیان شود.