به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هادی محمودنژاد در دیدار جمعی از خیرین موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تولیت حرم مطهر که در سالن محراب انجام شد، با بیان این‌که امسال موکب حرم مطهر فعالیت‌های خود را در ۶ حوزه کاری و با ۱۳ محور ارائه خواهد کرد، گفت: خدمات فرهنگی، فنی و مهندسی، منابع انسانی، امنیت و حراست، مهمانسرا، خدمات رفاهی و اسکان، ارتباطات و تشریفات، فناوری اطلاعات، تبلیغات و رسانه، فضاسازی و بخش ویژه خواهران بخشی از این فعالیت‌ها هستند.
وی به تشریح بخش خدمات رفاهی و اسکان پرداخت و افزود: در این بخش ایستگاه‌های صلواتی را خواهیم داشت که روزانه بیش از ۳۰ هزار میان وعده را بین زائران توزیع خواهد کرد و بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز قرار است از خدمات تغذیه ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.
معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: امسال با ظرفیتی که ایجاد شده ۵ هزار نفر امکان استفاده از اقامت شبانه و روزانه به صورت ۲۴ ساعته از فضاهای مسقف و باز موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌ علیها را خواهند داشت.
وی با اشاره به این‌که در حوزه‌های مختلف تعمیرات، خیاطی، شست وشو، آرایشگری و … موکب آستان مقدس ارائه خدمات خواهد داشت، بیان کرد: یکی از این حوزه‌ها که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته بخش خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی است.
محمودنژاد گفت: امسال در بخش خدمات درمانی موکب یک تیم ۴۳ نفره مستقر خواهند شد که شامل ۱۰ پزشک، ۱۰ تکنسین و پرستار، ۴ امدادگر، ۲ نیروی بهداشتی، ۴ مترجم زبان عربی و انگلیسی، ۴ تکنسین دارویی و تعدادی نیروی خدماتی با ۲ انبار دارویی هستند که با همکاری هلال‌احمر استان قم و کل کشور به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
وی با بیان این‌که سال گذشته حدود ۲۲ هزار نفر از خدمات درمانی موکب بهره‌مند شدند، افزود: امسال نیز با توجه به حضور ۲ برابری زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، پیش‌بینی ارائه خدمات دوبرابری در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) شده است.
معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: امسال در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر بانوی کرامت نیز حدود ۲ هزار متر فضای مسقف جهت ارائه خدمات فرهنگی، تغذیه و اسکان به زائران کربلای معلی که از قم عبور خواهند کرد در نظر گرفته شده است و زائرسرای کوثر آستان مقدس نیز در همین راستا آماده ارائه خدمات خواهد بود.