به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، صدای روضه از ورودی موکب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به گوش می‌رسد. از تجمع زائرین و خادمین در ورودی موکب می‌توان فهمید که روضه خوان نزدیک درب ورودی موکب مستقر است.

جلوی موکب و در مقابل تصویر زیبای ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها، تیم رادیو معارف مستقر شده است و روزانه دو ساعت طی دو نوبت صبح و عصر حماسه اربعین را به صورت زنده منعکس می‌کند. حالا مجری پشت میزی نشسته است و برنامه «در مسیر بهشت» را اجرا می‌کند. مداح دیگری در مقابل او برای مخاطبین رادیو معارف روضه می‌خواند.

صدای روضه‌خوان هم‌زمان در ورودی موکب و محوطه اطراف موکب پخش می‌شود و زائرین و خادمین زیادی با صدای روضه‌خوان گوشه‌ای ایستاده یا نشسته‌اند و گریه می‌کنند.

زائران درحال حرکت وقتی تجمع دیگران را می‌بینند و صدای روضه را می‌شنوند، برای نوشیدن یک جرعه روضه در این محل توقف می‌کنند. جالب اینجاست که مادران عرب که فرزندان شان را در کالسکه گذاشته‌اند یا کودک خردسال شان را در آغوش گرفته‌اند، با وجود اینکه مداح روضه فارسی می‌خواند، ایستاده‌اند و آن‌ها هم بی‌امان گریه می‌کنند. شاید آن‌ها هم می‌فهمند که مداح دارد روضه حضرت رقیه سلام‌الله علیها را می‌خواند.

مداح از نیزه حامل سر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌گوید که جایی در طول مسیر در زمین فرو رفت و جلوتر نرفت. نزد امام سجاد علیه‌السلام رفتند و از ایشان کمک خواستند.

صدای گریه زائرین در تمام مسیر پیاده‌روی اربعین شنیده می‌شود. مداح ادامه می‌دهد. امام سجاد علیه‌السلام فرمودند ببینید سر مطهر برادرم به کدام سو می‌نگرد. گفتند به سمت عقب قافله برگشته است. ایشان فرمودند حتما یکی از کودکان جا مانده است…

مداح می‌گوید قربان حسین علیه‌السلام که حتی روی نیزه هم حواسش به اهل بیت‌اش است. صدای گریه از سمت غرفه کفاشی بلند می‌شود. یکی از خدام افتخاری غرفه کفاشی بلند بلند گریه می‌کند و اشک هایش روی کفشی که درحال دوختن آن است می‌ریزد. قلم از بیان آن چه در این جا جاریست ناتوان است…

تیم هفت نفره رادیو معارف که ۱۸ مهرماه به موکب رسیده است و تا اربعین حسینی در موکب مستقر هستند، به جز برنامه‌های زنده روزانه، گزارشات دیگری را نیز از حال و هوای موکب تهیه می‌کنند و مخاطبان‌شان را در جریان حال و هوای بهشتی  موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عمود ۱۰۸۰ قرار می‌دهند.