به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هسته‌ای اظهار کرد: از اقدام دولت و سازمان انرژی اتمی دربرداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی عنوان کرد: دراین حادثه تعدادی از هموطنان کشته و مصدوم شدند که باید تلاش کرد تا مشکلات ناشی از این حادثه به‌درستی مدیریت و برطرف شود.

سعیدی درادامه با اشاره به فرا رسیدن دهم ربیع‌الاول و سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه سلام‌الله علیها افزود: این ازدواج بر اساس معیارهای الهی شکل گرفت که به همین علت از قوام برخوردار بود.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه باید با حذف موانع، بستر را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کرد، ادامه داد: ازدواج پیامبر اسلام(ص) و حضرت خدیجه سلام‌الله علیها بر اساس احساس و امور مادی نبود بلکه بر اساس معیارهای الهی بود که باید جوانان باید ازاین ازدواج الگو گیرند.

وی با اشاره به روایتی از معصومین(ع) تاکید کرد: رعایت تقوای الهی، رعایت حلال و حرام الهی، تلاش برای کسب رضایت خدا در تمام امور زندگی، راستگویی، امانت‌داری، سجده طولانی و خوش رفتاری با همسایگان از جمله شاخص‌های اسلام ناب محمدی و و ویژگی شیعیان واقعی است.

لزوم وحدت شیعه و سنی 

امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود  اظهار کرد: وحدت میان شیعه و سنی از جمله توصیه‌های مورد تاکید اهل‌بیت(ع) است که حضور در مساجد برادراناهل‌سنت ، عیادت از بیماران و همچنین حضور در مراسم تدفین درگذشتگان آنان و رعایت حقوق برادران مسلمان از این جمله آن‌هاست.

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را سیاست پایه‌ای اهل‌بیت(ع) در برخورد با پیروان سایر ادیان دانست و افزود:‌ خوش رفتاری با کسانی که از نظر دینی با شیعیان متفاوت هستند موجب محبت و نزدیکی قلوب میان آنان و اهل تشیع می‌شود که این موضوعی است که در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته‌است.

سعیدی گفت:‌ محبت و نزدیکی به اهل‌بیت(ع) حق خاندان رسول خدا(ص) بر گردن تمام مسلمان است که باید همه در ادای آن کوشا باشند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با تاکید بر اینکه محبت اهل‌بیت(ع) یکی از محبت‌های ریشه‌ای و مشترک میان تمام مسلمانان است، اظهار کرد: دشمنان اسلام در تلاش برای دشمنی با اهل‌بیت(ع) هستند که این یکی از جنایت‌های بزرگ آنهاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاوت قرآن باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود، گفت: صلوات بر پیامبر(ص) شعار وحدت بخش جامعه اسلامی است و موجب از بین بردن کینه‌ها و نفاق می‌شود.