به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، بیست و ششمین نشست قرارگاه ۱۹ دی امشب به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

همچنین، سردار محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام با تاکید بر اینکه در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود، اضافه کرد: با توجه به مرکزیتی که قم برای حوزه دارد باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه نیز در استان قم برای رفع آسیب‌های اجتماعی به صورت گسترده‌تر استفاده شود.

وی با بیان اینکه خروجی عملکردهای فرهنگی باید در میان مردم قابل احساس باشد، تصریح کرد: باید عملکردهای اثربخش شناسایی و در سطح استان گسترش داده شود.

بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اینکه تکلیف سنگینی بر دوش قرارگاه ۱۹ دی است، اظهار کرد: درخواست رهبری مبنی بر لزوم تغییر وضعیت قم همانند حکمی است که به مسئولان ابلاغ شده و باید در راستای اجرای آن گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه کارهای قرارگاه ۱۹ دی باید مردمی، عمومی و گاهی ملی انجام شود، گفت: استانداری در سطح ملی تلاش می‌کند تا بتواند بودجه‌های ملی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی قم جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نشستی با حضور نمایندگان اداره‌کل راهداری و شهرداری قم برای تابلوهای مبادی ورودی شهر قم یاد و اظهار کرد: تغییر در تابلوهای ورودی شهر قم از فردا از عوارضی‌ها آغاز خواهد شد و امیدواریم تا قبل از ۱۹ دی بتوانیم شاهد تحولات قابل توجهی در مورد تابلوهای ورودی‌های شهر قم باشیم.

سید موسی حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی درحال فعالیت هستند و برخی دستگاه‌ها به صورت پراکنده به این مجموعه‌ها کمک می‌کنند اما این کمک‌ها باید ساماندهی شود و دستگاه‌های معین هر گروه و حرکت مردمی مشخص شوند.