به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، جشن قرآنی «رحمت للعالمین» به مناسبت میلاد نبی گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) با حضور حافظان، قاریان، اساتید قرآنی در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد.
بر اساس این گزارش مرکز قرآن و حدیث حرم بانوی کرامت به مناسبت میلاد امام هادی علیه السلام مسابقه حفظ جامعه کبیره را با عنوان فروغ هدایت برگزار کرده بود که در این مراسم به نفرات برگزیده که حد نصاب نمره را کسب کردند، جوایزی اهدا شد.

همچنین، اهدای جوایز و تقدیر از اساتید مرکز قرآن کریم که در مسابقه ترتیل‌خوانی شرکت کرده بودند و همچنین انجام قرعه‌کشی میان نفرات شرکت‌کننده در مسابقه حفظ حدیث و اهدای هدایایی به آن‌ها از دیگر برنامه‌های مراسم جشن قرآنی رحمت للعالمین بود.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) در مراسم جشن قرآنی «رحمت للعالمین» گفت: این جشن به مناسبت میلاد نبی گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شده است و در این مراسم از حافظان، قاریان و برگزیدگان حفظ زیارت جامعه کبیره با عنوان فروغ هدایت با اهدای جوایز تجلیل می‌شود.
حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: در بخش تقدیر از برگزیدگان حفظ زیارت جامعه کبیره در مجموع از ۳۵ نفر(۱۸ آقا و ۱۷ خانم) تقدیر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در مسابقه حفظ زیارت جامعه کبیره تحت با فروغ هدایت بیش از هزار نفر ثبت نام و شرکت کرده بودند  که به نفر اول کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی، نفرات دوم و سوم کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی و به نفرات برگزیده کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی و همچنین به امتیاز آورندگان حد نصاب نمره نیز کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی اهدا خواهد شد.
غفاری یادآور شد: هدف از برگزاری مسابقه فروغ هدایت، آشنایی با معارف زیارت جامعه کبیره بوده چرا که تمامی معارف اهل‌بیت(ع) در این زیارت نامه گنجانده شده و قصد داریم برگزاری چنین مسابقه ای در سطح استان و سراسر کشور فرهنگ سازی شود.
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(ع) در ادامه گفت: تقدیر از اساتید مرکز قرآن و حدیث که در مسابقه ترتیل خوانی شرکت نموده‌اند و همچنین تقدیر از رتبه‌های برتر حفظ حدیث که ۱۵۰ شرکت‌کننده داشته از دیگر برنامه‌های مراسم جشن قرآنی رحمت للعالمین خواهد بود.