به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم به انسان‌ها توصیه می‌کند برای رسیدن به قرب الهی به‌وسیله الهی توسل کنند و بنا بر روایت وارده ائمه معصومین(ع) همان وسیله الهی هستند.

وی افزود: حضرات معصومین(ع) واسطه قرب الهی بین خالق و مخلوق هستند و رضای اهل‌بیت(ع) از مخلوق، رضای خداوند را به ارمغان می‌آورد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر فردی  به اهل‌بیت(ع) تمسک جوید به ریسمان الهی چنگ زده است و تمام جایگاهی که ائمه معصومین(ع) به دست آورده و به این مقام و رتبه رسیده‌اند در سایه عبودیت و طاعت بوده وگرنه بنا بر روایت، میان اهل‌بیت(ع) و خداوند هیچ قرابت و خویشاوندی وجود ندارد و تمام این جایگاه‌ها به‌واسطه اطاعت محض و بندگی خداوند بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ملاک و معیار برای قرب الهی و کسب درجات عالیه بر اساس تقوی و اطاعت است به همین علت اگر معصومی از فردی تعریف و تمجید کند نشان‌دهنده این است که آن فرد نیز در نزد خداوند جایگاهی ویژه دارد و به مقام قرب الهی رسیده است.

مؤمنی یادآور شد: ائمه معصومین دارای سه شأن ولایی-تکوینی، اجتماعی و تاریخی بوده‌اند به همین علت حضرات معصومین(ع) در دنیا و آخرت مؤثر بوده و حیات و ممات آن‌ها فرقی ندارد و زیارت امام معصوم(ع) در زمان ممات همانند زیارت در زمان حیات بوده و همان تأثیر را دارد.

وی افزود: تمامی ائمه معصومین(ع) در تاریخ نیز تأثیرگذار و دارای شأن تاریخی بوده‌اند که نمونه آن تأثیرگذاری امام حسین علیه‌السلام و حضرت علی علیه‌السلام در تاریخ است.

وی تأکید کرد: شأن اجتماعی ائمه معصومین(ع) نیز امری واضح است چراکه سبک زندگی آن‌ها و هدفمندی در زندگی و تأثیر آن در اجتماع غیرقابل‌انکار است.

مؤمنی افزود: خداوند این سه شأن را به حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز عطا فرموده است به همین علت زیارت ایشان مساوی با وجوب جنت است و ایشان دارای مقام شفاعت در روز قیامت هستند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: شأن تاریخی حضرت نیز امری واضح است چراکه افرادی که در این شهر هستند در تاریخ مؤثر بوده و مؤثر خواهند بود؛ اهل قم در عصر ظهور محور امام زمان(عج) تجمع و در کنار حضرت قیام و حضرت را یاری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شأن اجتماعی حضرت نیز به‌درستی قابل درک است چراکه بنا بر روایت، قم شهر اهل‌بیت(ع) و شهر شیعیان است و تربیت‌یافتگان مکتب بانوی کرامت کمر ابرقدرت‌ها و فتنه گران را شکسته‌اند و قم پناهگاه فاطمیون بوده و شکل‌گیری حوزه، انتشار علوم به اقصی نقاط دنیا و شکل‌گیری انقلاب اسلامی در جوار حرم مطهر همگی نشانگر شأن اجتماعی حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به حوادث اخیر و بروز فتنه اظهار داشت: حساب مردم قم و مردم ایران از فتنه‌گران جداست و مردم قم و ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند و باید مسئولان قدردان مردم نجیب باشند چراکه مردم ۴۰ سال است پای نظام، انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و از آرمان‌های خود دست نخواهند کشید و مردم قم نیز این موضوع را در راهپیمایی اقتدار روز پنجشنبه ثابت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: خدمت به مردم قم و مردم ایران باعث عزتمندی مسئولین می‌شود و هر مسئولی هم که خیامت کند ذلیل و از رحمت خداوند دور خواهد شد.