به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم گلبرگ در کلاس معارفی «تغذیه سالم از دیدگاه اسلام» که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به علت بروز بیماری در بدن انسان اظهار داشت: غالب شدن صفرا، سودا و بلغم بر یکدیگر و ازدیاد خون سوخته در بدن از مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های سخت در افراد است.

این کارشناس تغذیه با تأکید بر تعدیل طبایع و اثر آن بر افزایش طول عمر انسان تصریح کرد: ریشه اصلی بیماری‌های بدن انسان ناشی از غلبه سردی بر بدن است که در رأس آن سردی معده قرار دارد.

وی افزود: برای درمان بدن باید طبع گرم با غذای سرد، طبع سرد با غذای گرم، طبع مرطوب با غذای خشک و طبع خشک با غذای مرطوب هماهنگ باشد.

گلبرگ خوردن عسل و هفت عدد سیاه‌دانه به صورت ناشتا، خوردن سویق خشک دو قاشق به صورت ناشتا، خوردن بیست و یک عدد مویز، خوردن سیب زرد یا قرمز، خوردن آب جوشیده (ماء فاطر) به ویژه در زمستان، خوردن برگ چغندر بدون ساقه، خوردن سرکه طبیعی انگور، خوردن بادمجان، خوردن روغن زیتون را درمان عمومی غلبه بر طبایع دانست.

وی یادآور شد: خوردن آش در فصل زمستان به دفع اخلاط از بدن کمک کرده و همچنین بدن را گرم کرده و سردی را از بین می‌برد؛ به همین دلیل خوردن آش بهترین روش درمان بیماری‌ها در فصل پاییز و زمستان است.