به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی افتخاری طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های اداره خدمات زائر در حوزه سالمندان پرداخت و اظهار کرد: ارائه خدمات به سالمندانی که به زیارت بانوی کرامت مشرف می‌شوند در چند بخش مجزا به‌صورت مستمر در حال اجراست و فقط به جابه‌جایی سالمندان محدود نمی‌شود.

وی افزود: تحویل صندلی چرخ‌دار، جابه‌جایی زائرین سالمند با این صندلی‌ها و خودروهای برقی همه‌روزه در حرم بانوی کرامت توسط نیروهای اداره خدمات زائر انجام می‌شود و در ایام خاص و مناسبت‌هایی که با ازدحام زائر مواجه می‌شویم خدمات نیز نسبت به جمعیت مضاعف می‌شود و تعداد نیروها و تعداد وسایل خدماتی نیز افزایش می‌یابد.

مسئول خدمات زائر حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تحویل چادر امانی به زائران خواهر در طول سال نیز یکی از بخش‌های اداره خدمات زائر است که به‌صورت شبانه‌روزی در این اداره انجام می‌شود.

افتخاری تأکید کرد: برای افزایش هر چه‌بهتر خدمات به سالمندان، آموزش‌های تخصصی نیروها ازجمله آموزش رانندگی با خودروهای برقی همواره در دستور کار این اداره قرار دارد و هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی ارائه خدمات بهتر در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان است که زائرین بتوانند با آرامش خاطر به زیارت مشرف شوند.

وی یادآور شد: تعمیرات صندلی چرخ‌دار آستان مقدس و همچنین صندلی چرخ‌دار زائران از دیگر خدماتی است که این اداره در طول سال به زائرین در بخش خدمات سالمندان ارائه می‌دهد.

افتخاری در ادامه اظهار داشت: این اداره همه‌ساله میزبانی از سالمندان و معلولان زیرمجموعه بهزیستی استان قم را بر عهده دارد و خدمات مکفی را در این بخش ارائه می‌دهد و چنانچه مجموعه‌های دیگر از سطح استان و یا شهرستان‌ها درخواستی مبنی بر ارائه خدمات به سالمندان و معلولان داشته باشند این اداره آمادگی ارائه خدمات را خواهد داشت.

مسئول خدمات زائر آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: در بخش خدمات سالمندان با توجه به حجم مراجعان و زائران در اعیاد و مناسبت‌های خاص تمهیدات لازم اندیشیده شده و تعداد نیروهای فوق‌العاده فصلی، خادمان فوق‌العاده رسمی و خادمان فوق‌العاده افتخاری در مناسبت‌ها بیشتر می‌شود.

وی در پایان گفت: معطرسازی فضای حرم بانوی کرامت، اسفندسوزی در صحن‌ها و بخش‌های مختلف حرم بانوی کرامت، نصب سایه‌بان در ایستگاه‌های خودرو های برقی زائربر، از دیگر خدمات این بخش است.