به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم احمدپور پیش از ظهر امروز در جمع بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه محبت داشتن نسبت به اهل‌بیت(ع) از وظایف شیعیان است، اظهار کرد: طبق روایات دوستی امام معصوم، بخشی از ایمان است.

وی افزود: به واسطه محبت اهل‌بیت(ع) است که اعمال ما پذیرفته و ایمان ما حفظ می‌شود زیرا اگر می‌خواهیم ایمانمان به درجه مقبول برسد، باید همه معصومین(ع) را دوست داشته باشیم.

کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: در اصول کافی از امام محمدباقر علیه‌السلام روایت شده که هیچ عبدی مؤمن نمی‌شود جز در صورتی که خدا، حضرت رسول(ص)، امامان معصوم(ع) و امام زمان (عج) را بشناسد و به آن‌ها محبت داشته باشد.

احمدپور در ادامه به حدیثی از حضرت رسول(ص) اشاره کرد، گفت: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند «خدا، من و فرزندان من را باید بیشتر از خود، دوست بدارید و اگر غیر از این باشد باید به ایمانتان شک کنید.»

وی افزود: حضرت ولی‌عصر(عج) برای شیعیان و مؤمنان مانند رفیق و شفیق واقعی و دلسوز هستند که آبروی ما را می‌خرند و مشکلات ما را حل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: از امام رضا علیه‌السلام پرسش شد که امام معصوم(ع) چه ویژگی‌هایی دارد ایشان فرمودند «مانند پدری دلسوز و مانند مادری دلسوز بر فرزند صغیرش است.»

احمدپور با اشاره به راهکارهای چگونه محبت کردن خود به امام عصر(عج) گفت: در گام نخست باید شئونات اسلامی از جمله حفظ دین، داشتن تقوا، عمل به واجبات و ترک محرمات را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: در گام دوم باید مجالسی برپا کنیم که حضرت مهدی علیه‌السلام را در آن یاد کنیم و به واسطه این مجالس محبت ائمه معصوم علیه‌السلام را در دل‌ها مردم پررنگ کنیم و فضائل امام عصر (عج) را به مردم یادآور شویم.

احمد پور در پایان با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) یادآور شد: ایشان به اصحابشان فرمودند «بروید و در کوچه‌باغ‌های بهشت قدم بزنید، اصحاب گفتند: یا رسول‌الله؛ آنچه شما فرمودید، باغ بهشت در روز قیامت است. پیامبر اکرم(ص) در جواب اصحاب فرمودند «جلسه بگیرید و بنشینید در این مجالس از فضائل، خوبی ما اهل‌بیت(ع) صحبت کنید، حرف ما را بزنید که انگار در باغ بهشت در حال قدم زدن هستید».