به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی افتخاری طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌ ایستگاه‌های صلواتی در قالب اداره خدمات زائر حرم مطهر بانوی کرامت در هفت ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: هر ساله با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که با بخش‌های مختلف آستان مقدس صورت می‌گیرد اداره خدمات زائر، در ایستگاه صلواتی خدمات متنوعی را به زائران ارائه می‌دهد و سعی دارد در ایام و مناسبت‌های خاص همانند ماه رمضان و ایام محرم و صفر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران به شیوه مطلوب پذیرایی کند.

وی افزود: ایستگاه صلواتی در ماه رمضان در کنار برپایی ضیافت افطاری ساده یکی از برنامه‌های حرم بانوی کرامت است که توسط اداره خدمات زائر همه‌ساله انجام می‌شود و امسال نیز در ماه مبارک رمضان فقط در ایستگاه صلواتی بیش از ۷۰ هزار نفر، پذیرایی شده‌اند.

رئیس اداره خدمات زائر حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ایستگاه صلواتی در صحن حضرت جوادالائمه علیه‌السلام در ایام اربعین و دهه آخر صفر با وعده‌های صبحانه، میان وعده و شام از ۹۳ هزار نفر پذیرایی کرده که هزینه آن توسط آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و بانیان تأمین‌شده است.

افتخاری تأکید کرد: موکب الحورا زینب سلام‌الله علیها در صحن جوادالائمه علیه‌السلام در دهه آخر صفر نیز در میان وعده عصر از ۴۰ هزار نفر پذیرایی کرده است.

وی یادآور شد: موکب امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز در صحن جوادالائمه در دهه آخر صفر نیز با وعده‌های صبحانه، نهار و شام ۲۰ هزار نفر را پذیرایی کرده است.

افتخاری در ادامه افزود: موکب آل‌الصدر مستقر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام در دهه اول محرم با وعده‌های صبحانه، نهار و شام از ۱۹۰ هزار نفر پذیرایی کرده است.

رئیس اداره خدمات زائر حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: موکب السیده معصومه سلام‌الله علیها مستقر در صحن جامع فاطمی نیز در دهه اول محرم پذیرای بیش از ۴۰ هزار نفر بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: در ایام خاص و مناسبت‌های دیگر نیز ایستگاه صلواتی متعددی نیز برپا می‌شود و تعداد و شیوه استقرار آن‌ها با توجه به نوع مناسبت متغییر است.

افتخاری ادامه داد: برای ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا بتوانیم میزبان ایستگاه‌های صلواتی باشیم.