به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری طی گفت‌وگویی از برگزاری نخستین نشست شورای علمی این مرکز قرآنی با موضوع رسالت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه(س) خبرداد و اظهار کرد: این نشست با حضور اساتید مطرح مرکز قرآن و حدیث برگزار شده است.
وی افزود: در این نشست اقدام در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل آستان مقدس به عنوان قطب فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت و نسبت به بندهای مرتبط با چشم‌انداز قرآنی مرکز قرآن و حدیث نظر بر توسعه و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های این مرکز و استمرار آن مباحثی مطرح شد.
رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: گسترش و استمرار فعالیت‌ها، تعریف دوره‌های جدید ویژه زائران در روزهای خاص سال، تمرکززدایی از آستان مقدس و رفتن به سمت مساجد سطح استان همانند اجرای طرح چلچراغ و نهادهای دیگر، همکاری و هم‌افزایی در فعالیت‌های مرکز با دیگر مؤسسات، نهادها و ارگان‌ها و همچنین نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها از دیگر مصوبات اعضا در این نشست بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد مصوبات کمیته‌های تخصصی بخش‌های مختلف مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در نشست آینده شورا برای تأیید نهایی بررسی شود.
غفاری گفت: تألیف سند جامع قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه(س) نیز در جلسات بعدی شورای علمی مرکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: مرکز قرآن و حدیث با بهره‌گیری از ظرفیت معنوی بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و با هدف تحقق چشم‌انداز ترسیم شده برای آستان مقدس و گسترش فرهنگ ناب اسلامی بر پایه تعالیم حیات‏‌بخش قرآن و عترت در حال فعالیت است.