به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: انسان با اینکه برای زیستن در زمین خلق‌شده اما در حقیقت برای رسیدن به عرش آفریده‌شده و باید تلاش خود را معطوف به این امر مهم نماید.

وی افزود: فرصتی کوتاه در دنیا به انسان داده‌شده تا از بتواند از این فرصت بهترین استفاده و بهره را برده و خود را دارای صفات و فضائل اخلاقی نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: زیبنده انسان نیست که فرصت کوتاه خود را در دنیا به جهالت و غفلت گذارد و خود را درگیر نکبت معاصی کند.

وی تاکید کرد: کسب فضیلت اخلاقی عزت و دوری از رذیله اخلاقی ذلت یکی از تأکیدات و سفارشات مهم در آموزه‌های دینی است و انسان باید نهان خود را برای کسب این فضیلت بسیار با ارزش آماده کند.

تکیه‌ای د رادامه گفت: امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا تن به ذلت ندادخ و به پیروان و مسلمانان همواره تاکید داشتند در مقابل دشمن نباید عزت پایمال شود.

وی افزود: لطمه خوردن به هویت انسانی در حقیقت نکبتی است که تمام وجود انسان را دربرمی گیرد و عزت‌مندی یک آرمان بزرگ و با ارزش در مکتب حسینی است و جوامع اسلامی هم باید به دنبال عزت فردی و اجتماعی خود باشند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تاکید کرد: امام حسین علیه‌السلام عزت‌مندی را برای خود و جامعه مسلمین می‌خواسته و ذلت را مذمت می‌کردند تا مبادا مسلمانی مقابل دشمن و حاکمان فاسق و ظالم تن به ذلت دهد.

تکیه‌ای یادآور شد: تنها راه کسب عزت و دوری از ذلت به‌خوبی در آموزه‌های دینی تبیین شده است به همین علت دریافت عزت فقط از منبع فیض الهی امکان‌پذیر است و انسانی که به دنبال کسب عزت است فقط می‌تواند در پرتو طاعت الهی آن را به دست آورد و با عبودیت حقیقی است که انسان به مقام عزتمندان نائل می‌شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: ذلت‌پذیری نیز در سایه معصیت الهی به وقوع خواهد پیوست و انسان‌هایی که دچار این خصیصه بسیار نکبت‌بار شده‌اند در حقیقت به واسطه معاصی آن را کسب کرده‌اند.