به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در شب میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) نور واحد هستند و همگی امتیازات و ویژگی‌های بسیار مهمی را دارا هستند اما هر یک از حضرات معصومین یک یا چند ویژگی خاصی دارند که درخشنده‌تر از دیگر اوصافشان است.

وی افزود: این ویژگی‌ها مربوط به دوره امامت و سیره رفتاری آن‌ها است که در تاریخ زندگانی امام حسن عسکری علیه‌السلام در دوران امامت، محاصره و زندان بسیار قابل‌تأمل و درخشنده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: وقار، هیبت، جلالت و چهره بسیار زیبا و باابهت امام حسن عسکری علیه‌السلام بسیار زبان‌زد بود و حضرت هر زمانی که وارد مجلسی می‌شدند تمام مجلس مات و مبهوت ایشان می‌شدند و حتی دشمنان نیز به این وقار، هیبت و عظمت اقرار داشتند و فضیلت ظاهری و باطنی حضرت در کلام و منظر دشمنان نیز غیرقابل‌انکار بود.

میرباقری تأکید کرد: نخستین ویژگی دوران امامت امام حسن عسکری علیه‌السلام که بسیار مهم و برجسته است که این ویژگی در دوران دیگر ائمه به خاطر فضای حاکم بر جامعه میسر نبوده، تشکیل شبکه و زنجیره وکالت شیعیان در تمام بلاد اسلامی به‌واسطه ارتباط‌گیری وکلای حضرت با مردم است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در این دوران ثروتمندان شیعه از امام حمایت مالی داشته و وجوهات و ارتباط‌گیری به‌طور مستمر انجام می‌شد به همین علت دومین ویژگی که در این دوره رقم خورد این بود که قدرت و نفوذ شیعیان در بلاد اسلامی افزایش یافت.

میرباقری در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز اخلاقی حضرت، رفتار و سلوک رفتاری زیبا در مواجهه با زندان‌بانان خود بود و می‌توان ادعا کرد رفتار انسان بدون اینکه کلمه‌ای حرف زند موجب تربیت انسان‌های دیگر می‌شود و این مسئله درس بزرگی برای مسئولان و مدیران است.

وی تأکید کرد: درس بزرگ امام حسن عسکری علیه‌السلام برای تمامی انسان‌ها در منزل، جامعه و محل کسب‌وکار این است که سلوک رفتاری درستی داشته باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: امام حسن عسکری علیه‌السلام همواره در تمام امور خدا را در نظر داشتند؛ مسئولان و مدیران نیز به‌جای اینکه در انتخابات به فکر رأی آوردن باشند باید خدا را در نظر داشته باشند که اگر کسی دین خدا را یاری کند خداوند نیز نصرتش را شامل حال او خواهد کرد.