به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در شام میلاد امام حسن عسکری علیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: اصل و اساس دین بر محبت و بغض بناشده است به همین علت شیعیان باید نسبت به اهل‌بیت(ع) مودت و محبت و نسبت به دشمنان ایشان نیز بغض و نفرت در قلب خود داشته باشند.

وی افزود: امکان ندارد پیرو واقعی اهل‌بیت(ع) هم محبت خاندان عصمت و طهارت را در دل داشته باشد و هم به دشمنان محبت کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حب و بغض منشأ قرآنی و ریشه روایی دارد و باید بر اساس الگوهای دینی حب و بغض در طول زندگی دنبال شود.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: مخلوقات خداوند بر دو قسم هستند، یا ابرار و یا فجار خواهند بود و ابرار اهل صفات نیک بوده و فجار نیز اهل فسق و فجور هستند.

مؤمنی یادآور شد: آمریکا، اسرائیل، منافقین، فتنه گران و آشوبگران همگی جزو فجار هستند و همواره به دنبال سوءاستفاده و استفاده از فرصت برای غارت و چپاول هستند.

وی افزود: بنابر روایتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام همواره بین ابرار و فجار رابطه‌ای وجود دارد اما این رابطه و این ارتباط می‌تواند بر چهار قسم باشد که هر قسم آن حاوی نکات مهمی است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نوع نخست این است که ابرار به ابرار همواره نیکی می‌کنند و به همدیگر کمک و به همدیگر رحم و به مشکلات همدیگر رسیدگی می‌کنند که این نوع ارتباط دارای ثواب، اجر و پاداش است.

وی افزود: نوع دوم این است که فجار در حق ابرار نیکی می‌کنند که این فضیلت برای اهل ابرار است و مشکلی ندارد مشروط بر اینکه فجار در امور ابرار دخالت نکنند و خیانت و جنایتی را روا ندارند.

مؤمنی تأکید کرد: در نوع دوم تأکید بر محبت فجار به ابرار شده است و سخنی بر محبت ابرار به اهل فجار نشده درحالی‌که بعضی از مسئولان حتی اگر فجار به آن‌ها خیانت می‌کنند بازهم به آن‌ها محبت کرده و لبخند می‌زنند.

وی یادآور شد: نوع سوم نیز در خصوص بغض فجار به ابرار است که این زینت برای ابرار محسوب می‌شود لذا عصبانیت آمریکا و استکبار جهانی از مردم ایران باعث افتخار است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: نوع چهارم نیز بغض ابرار از فجار است که این هم برای فجار خواری و ذلت محسوب خواهد شد و مرگ بر آمریکا گفتن مردم باعث خواری و ذلت آمریکا می‌شود.

وی افزود: بعضی از مسئولان باید هرروز پای درس اخلاق بنشینند تا متوجه شوند وقتی دشمن عصبانی است موجب امیدواری است اما وقتی دشمن از دستشان راضی است بدانند آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند.