به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم عزای شام رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی و مرثیه‌خوانی حاج علی انسانی و حاج عباس حیدرزاده و با حضور پرشور زائران و مجاوران حضرت بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی طی سخنانی اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها در میان امامزادگان امتیازات بسیار ویژه‌ای دارند و از جایگاه و مقام ویژه‌ای مستند به روایات برخوردار هستند.

وی افزود: زیارت‌نامه مأثوره حضرت که حاوی نکات بسیار مهمی است می‌تواند الگویی برای ما پیروان باشد و نشان‌دهنده پیوند عمیق حضرت با ولایت است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها عصاره و چکیده زیارت جامعه کبیره و تبیین‌کننده ولایت است.

وی افزود: شرط سلوک، ارتباط و پیوند عمیق انسان با ولایت است به همین علت معرفت، محبت و ولایت زمانی که در کنار همدیگر قرار می‌گیرند ثمره‌اش موالات و برائت از اعدا خواهد شد.

مؤمنی تأکید کرد: زیارت‌نامه حضرت کریمه اهل‌بیت(س) ارتباط حضرت با ولایت را تبیین می‌کند و نشان‌دهنده عظمت این بانوی بزرگوار است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شئونی که خداوند به ائمه معصومین عطا نموده به بانوی کرامت نیز عطا کرده به همین علت حضرت دارای شأن تکوینی، اجتماعی و تاریخی هستند.

وی در ادامه گفت: حرم بانوی کرامت در حقیقت حرم اهل‌بیت(ع) وعده‌گاه عاشقان امام زمان(ع) است و هر کس به دنبال زیارت ائمه معصومین(ع) است باید به این حرم نورانی مشرف شود.

مؤمنی افزود: روایات متعددی به‌صراحت بیان کرده‌اند که حرم بانوی کرامت و شهر قم آشیانه آل محمد(ص) است و این بانوی بزرگوار نیز در کلام نورانی حضرات معصومین(ع) بسیار ستوده شده‌اند.