به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، علی مقانلو شامگاه روز گذشته در همایش «طور سینا» که برای نخستین بار با محوریت تکریم خدامان خواهر کفشدار حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، با بیان این که فعالیت خدام خواهر در واحدهای انتظامات، اقامه نماز، دربانی و کفشداری در آستان مقدس بانوی کرمت ستودنی است، اظهار کرد: خدام خواهر آستان مقدس با فعالیت خالصانه توانسته‌اند رضایت زائران آستان را به‌دست آورند.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته توزیع چادر در میان بانوان زائر از سوی واحد برادران انجام می‌شد، افزود: در حال حاضر توزیع چادر در میان بانوان در دو گیت شماره یک و دو توسط خدام خواهران انجام می‌شود.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با توصیف جایگاه خدمت در واحد کفشداری تصریح کرد: آیت‌الله نجفی به کفشدارها ارادت خاص داشت و مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی خدمت در کفشداری را برای خود افتخار می‌دانست.

وی در پایان از فعالیت خالصانه خدام خواهر در آستان مقدس بانوی کرامت قدردانی کرد و یادآور شد: خدمت خالصانه خدام طعم زیارت را برای زائران حضرت معصومه سلام‌الله علیها شیرین، خاطره‌انگیز و دلپذیر کرده است.

در ادامه این مراسم فاطمه نادری رئیس اداره رواق خواهران با اشاره به داستان حضرت موسی علیه‌السلام در آن هنگام که با خانواده به سرزمین مقدس طور وارد شد، افزود: حضرت به هنگام وارد شدن به این سرزمین از دور نوری را مشاهده کرد و به طرف آن نور رفت.

 وی افزود: هنگام وارد شدن به سرزمین طور و نزدیک شدن حضرت موسی علیه‌السلام به شجره طیبه و نورانی از طرف خدا وحی شد «فاخلع نعلیک» یعنی کفش‌هایت را بیرون بیاور؛ چرا که اینجا مکان و سرزمین مقدسی است.

رئیس اداره رواق خواهران گفت: زائران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز به احترام بانو، با ورود به حرم مطهر بدون کفش وارد می‌شوند و این خادمان کفشداری هستند که با پذیرفتن کفش زائران زمینه امر زیارت را برای زائران فراهم می‌کنند.

نادری ادامه داد: عده زیادی از مردم شوق خدمت و خادمی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را دارند؛ اما از میان این همه مشتاق تنها ۵ یا ۶ هزار نفر به عنوان خادم حصرت معصومه سلام‌الله علیها برگزیده می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد زائر انتخاب ‌شده تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر وارد واحد کفشداری شده و توفیق خدمت در واحد کفشداری حرم بانو را پیدا می‌کنند.

وی خادمان واحد کفشداری را خادمان برگزیده آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها توصیف کرد و یادآور شد: زائران حضرت معصومه سلام‌الله مهمانان بهشت هستند و مهم‌ترین رسالت خادمان تکریم بهشتیان است.