به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سلطانی پور امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به اینکه یکی از معانی واژه «فتنه» امتحان و آزمایش الهی است، اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند کسی از شما مؤمنان نگوید «الهی از امتحان به تو پناه می‌برم»؛ زیرا کسی نیست مگر اینکه مشمول امتحان الهی شود؛ اما اگر کسی خواست از خداوند متعال پناه جوید باید از فتنه‌های گمراه‌کننده به خداوند متعال پناه ببرد.
استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه دوم سوره عنکبوت افزود: این آیه می‌فرماید آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه بگویند ما به خدا ایمان آوردیم، رها شده و امتحان نخواهند شد؟
وی تصریح کرد: امام کاظم علیه‌السلام در حدیثی از واژه فتنه به معنای آزمون و امتحان در دین یاد کرده و می‌فرمایند چنان‌که طلا آزموده می‌شود و خالص می‌شود، مؤمن هم آزموده شده و خالص می‌شود.
سلطانی پور با اشاره به فرازی از خطبه ۱۶ نهج‌البلاغه در خصوص امتحان آدمیان گفت: امام علی علیه‌السلام در این خطبه می‌فرمایند «سوگند به خدایی که پیامبر صلی‌الله علیه و آله را به حق مبعوث کرد، سخت آزمایش می‌شوید چون دانه‌هایی که در غربال ریزند و یا غذایی که در دیگ گذارند به هم خواهید ریخت، زیرورو خواهید شد تا آن‌که پایین به بالا و بالا به پایین رود، آن‌ها که سابقه‌ای در اسلام داشتند و تاکنون منزوی بودند بر سر کار می‌آیند و آن‌ها که به نا حق پیشی گرفتند، عقب زده خواهند شد».
وی اظهار داشت: در سوره طه، غیبت طولانی حضرت موسی علیه‌السلام (غیبت ولی خدا) از قومش، جدایی از جانشین ولی خدا (هارون)، جهل مردم و وجود عالمان منحرفی همچون سامری سبب روی‌گردانی مردم از خداپرستی به گوساله‌پرستی و سبب فتنه در جامعه دینی شد.
استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به جلوه‌های مختلف فتنه‌ها در سطوح اجتماعی و فرهنگ در عصر آخرالزمان افزود: فراموشی مفاهیم قرآنی و اسلامی در آخرالزمان رخ خواهد داد و بنا بر روایات از قرآن چیزی غیر از رسم‌الخط باقی نخواهد ماند و مساجد خالی از هدایتگری خواهند شد، جایگاه مرد و زن عوض خواهد شد، زنانی ظهور خواهند کرد که تمام میل آنان به طرف لذات و شهوات است و غیر از خودنمایی (تبرج) به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.
سلطانی پور یکی از مباحث مهم در دنیای امروز را جنگ نرم دانست و گفت: امروزه با شایعه‌پراکنی، تحریف و ایجاد شبهه در دین با ابزارهای پیشرفته همچون اینترنت، جوانان را دچار شک و تردید در مقدسات و مفاهیم قرآن کریم کرده و به این وسیله به تفسیر شک گرایی در حوزه دین می‌پردازند.
وی افزود: امروزه متأسفانه با مبارزه با ارزش‌ها و جایگزینی فرهنگ تجمل‌گرایی به جای ساده زیستی، ترویج بی‌عفتی در میان جوانان، رواج فرهنگ تساهل (لاابالی‌گری)، مبارزه با حیا و ارزش‌ها به جای مبارزه با ضد ارزش‌ها با استفاده از مقدسات و وسیله قرار دادن آن‌ها، به جنگ مقدسات و دین می‌روند.
استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: رعایت تقوای الهی، تعدی نکردن از حدود الهی و معرفت به امام زمان(عج)، راهکار قرآن و روایات برای در امان ماندن از فتنه‌های آخرالزمان است؛ بنابراین دعای اصلی ما برای رهایی از فتنه‌های آخرالزمان باید تلاش برای شناخت امام زمان(عج) باشد؛ زیرا ایشان واسطه فیض الهی برای تمام بشریت هستند.