به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام نظری منفرد امشب، (۲۸آذرماه) در نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: عمر انسان با سرعت رو به اتمام است و پرونده او بسته می شود. انسان تا چشم باز می کند، خود را در قبر مشاهده می کند و خود را در محکمه الهی می بیند.
وی با بیان این که عمر نعمت گرانبهایی است که قابل بازگشت نیست، گفت: باید عمر را مدیریت کرد که بیهوده صرف نشود. در قیامت از عمر سؤال می شود که عمر را چگونه گذراندیم. همچنین از اموری دیگر از قبیل این که ثروتت را از کجا آورده و در کجا صرف کردیم و از محبت اهل بیت چه استفاده ای کرده ایم نیز پرسش می شود.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: عدم استفاده درست از دنیا پشیمانی در پی دارد؛ به این معنی که شدیدترین غصه ها برای انسان، از دست دادن فرصت هایی است که در عمرش قدر آنها را ندانسته است.
وی در ادامه درباره شخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت. وی از نوابغ بود و در فقه و تحصیل علم جدیت داشت و شاگردان ممتازی را نیز در این عرصه تربیت کرد.
نظری منفرد با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی ارادت و علاقه زیادی به اهل بیت(ع) داشت، گفت: از ویژگی های این روحانی مجاهد، محبت به خاندان عصمت و طهارت بود و این رویه در تمامی زندگی وی مشهود بود؛ وی اهل بکاء و از شاگردان خاص شهید آیت الله صدر بود.
وی در پایان افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی تقریرات فقهی زیادی داشت و در عمر خود خدمات علمی زیادی را به مکتب اسلام و انقلاب ارائه کرد.