به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم دهه بصیرت و ایام فاطمیه اول از ۹ تا ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ به مدت ۱۰ شب و با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.
این مراسم به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برپا خواهد شد.
در این مراسم آیت‌الله سعیدی و حجج اسلام ماندگاری، فرحزاد، مؤمنی، استاد توکل، احتشام‌کاشانی، حامد کاشانی، حسینی قمی و حسینی قزوینی به سخنرانی خواهند پرداخت.
مداحان اهل بیت(ع) سلحشور، میرداماد، حیدرزاده، عباسی، نریمانی، مطیعی، بیوکافی، مالکی‌نژاد، شالبافان و تحویلدار نیز در این ۱۰ شب در رثای بانوی امامت و ولایت حضرت زهرا سلام‌الله علیها مرثیه‌خوانی می‌‌کنند.
درباره تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است؛ یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) و دیگری نود و پنج روز.
با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم ماه صفرالمظفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در تاریخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله است و این ایام را فاطمیه اوّل می خوانند. اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی است و این ایام به عنوان فاطمیه دوم نام‌گذاری شده است.