به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام پور سید آقایی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: امام زمان(عج) می فرماید الگوی من حضرت زهرا سلام الله علیها است به همین خاطر باید الگوی ما پیروان و شیعیان به طریق اولی این بانوی بزرگوار باشد.
وی افزود: ما باید در زندگی فردی و اجتماعی خود جستجو نماییم که حضرت زهرا سلام الله علیها از ما به عنوان یک پیرو و شیعه چه می خواهد و تکالیف ما در این دنیا چیست.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی همه مسلمانان و همه انسان هاست اما باید شیعیان بیشتر توجه داشته باشند و در تمامی جهات زندگی الگو گیری نمایند.
رئییس موسسه آینده روشن تاکید کرد: ما باید بدانیم در فضای خانواده و فضای اجتماعی چه وظایفی داریم و نسبت به والدین، فرزندان، اقوام و همچنین فقرا و مستمندان جامعه چه اقداماتی انجام بدهیم.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شیعه باید دقت نماید چه نشانی از مکتب فاطمی دارد چرا که حضرت الگوی دفاع از ولایت است و همواره در زندگی خودشان مانوس با قرآن و اهل عبادت و در زندگی خود ساده زیست و اهل انفاق بودند.
پور سید آقایی افزود: شهید سلیمانی مصداق بارز یک شیعه فاطمی بودند و خداوند نیز رحمت و عزتش را به وی عطا نمود. این شهید بزرگوار الگوی تمام عیار برای نسل امروز است که می خواهد به دنبال مکتب فاطمی باشد.
وی خاطرنشان کرد: ساده زیستی، اخلاص، مجاهدت، دلسوزی برای جامعه بشریت و مسلمانان و مظلومان عالم و… همگی از روحیات این مجاهد عزیر بود و نشان از پیروی از مکتب فاطمی داشت.
سخنران حرم بانوی کرامت تاکیدکرد: کسانیکه در کسب و کار خود گرانفروشی، کم فروشی و بی انصافی می کنند و یا انسان هایی که در جامعه بی عفتی دارند، هیچگاه نمی توانند ادعای شیعه بودن حقیقی داشته باشند و خود را پیرو مکتب فاطمی بدانند.
وی در ادامه گفت: امروز می توانیم برای جوانان و نسل های امروزی با سربلندی فریاد بزنیم حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز شیعه حقیقی و شاگرد مکتب فاطمی است.
پور سید آقایی افزود: الگوی سردار سلیمانی حضرت زهرا سلام الله علیها بودند و خداوند نیز رفعت درجه و عزت به ایشان عطا نمودند و در بهترین و زیباترین شکل ممکن به دست پلیدترین و اشقی الاشقیاء به شهادت رسید، چرا که اگر ایشان توسط داعش یا افراد دیگری به شهادت می رسید، اینگونه موج ایجاد نمی کرد.
سخنران حرم بانوی کرامت افزود: مردم ایران قدر شهید سلیمانی را دانستند و با تشییع ملیونی خود در شهر های مختلف نشان دادند که چقدر به ایشان ارادت دارند.
وی تاکیدکرد: به برکت شهادت سردار سلیمانی یک وحدت ملی در ایران ایجاد شد و یک دم مسیحایی در میان ملت های مسلمان شکل گرفت و باید این برکات و این همدلی ها حفظ شود.