به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم فلاحی امروز در جمع نوجوانان هیأت بنات الکریمه آستان مقدس با اشاره به شاخصه‌های شخصیتی  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مکتب الگو گرفته از مکتب امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات و سعادت انسان است.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: یکی از آموزه‌های مکتب سردار سلیمانی، دشمن‌شناسی و گرفتار نشدن در فتنه‌های دشمنان است. امروزه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند مردم را از مسیر و هدف اصلی خود دور کند؛ بنابراین لزوم دشمن‌شناسی  در حال حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه عزتمندی انسان در مکتب حسینی تصریح کرد: احساس ارزشمند بودن، یکی از ویژگی‌هایی است که خداوند متعال این نعمت را به بندگان خود هدیه کرده است و آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» نیز به همین مطلب اشاره دارد، بنابراین شایسته است که انسان در طول زندگی خود را آراسته به صفت‌های نیکو و حسنه کند که این امر در سایه ایمان به خدا و توکل به او، انجام عمل صالح و کمک به دیگران امکان‌پذیر است.

فلاحی در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شخص نیست؛ بلکه یک مکتب تعالی‌بخش و انسان‌ساز برای بشریت است، یادآور شد: مکتب سردار سلیمانی، نشان می‌دهد که پول، مقام و موقعیت اجتماعی نیست که موجب عزت می‌شود؛ بلکه توکل به خدا، مردمی بودن و کارهای جهادی بی‌وقفه است که موجب محبوبیت می‌شود و آگاهی نداشتن نسبت به این موضوع موجب می‌شود برخی از نوجوانان و جوانان الگوهای نادرستی مانند بازیگران غرب‌زده را برای محبوب شدن و افزایش محبوبیت خود انتخاب کنند.