به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای عصر امروز در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اظهار کرد: ایام‌الله باید همواره مورد تذکر واقع شود که یکی از همین ایام‌الله دهه مبارکه فجر و همچنین روزهای برگزاری تشییع جنازه باشکوه سردار سلیمانی است.

وی افزود: امروز نیز مصادف با وفات حضرت ام‌البنین(س) است که باید به‌درستی جایگاه این بانوی عظیم الشأن موردبررسی قرار گیرد و نقش این بانو در حادثه کربلا در جامعه تبیین شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در تاریخ زنانی با اسم فاطمه بوده‌اند که هر یک دارای منزلت خاص و ویژه‌ای هستند که اولین آن‌ها حضرت زهرا سلام‌الله علیها هستند که اوصاف این بانوی دوعالم آن‌قدر عظیم است که شناخت حضرت در دنیا ممکن نیست.

وی تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها ذکر اول و آخر عالم هستی هستند به همین خاطر باید معرفت و شناخت خود را نسبت به این بانو بیشتر نماییم.

تکیه‌ای یادآور شد: فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی علیه‌السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و فاطمه کلابیه حضرت ام‌البنین(س) نیز از دیگر بانوان مکرمه‌ای هستند که جایگاه و منزلت ویژه‌ای دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: قدرشناسی نسبت به وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله علیها امری ضروری است و در حال حاضرهم تعداد زائران، هم معرفت بالای آن‌ها و گسترش مکانی این آستان مقدس قابل قیاس با دوره پهلوی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروزه با سیستم پیچیده رسانه‌ای جای جلاد و شهید را عوض می‌کند و حق و ناحق را باهم مخلوط و تلاش می‌کند در آستانه انتخابات به‌نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد نماید.

تکیه‌ای افزود: ترور فیزیکی یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای حذف چهره‌های ارزشی است که شهادت شهید سلیمانی ازجمله این جنایت‌های دشمن بود.

وی تأکید کرد: حضرت ام‌البنین(س) شخصیتی است که با حضرت عباس علیه‌السلام در تاریخ معرفی می‌شود و بانویی است که نقش بسیار مهمی را در مورد جریان کربلا ایفا نمودند.

تکیه‌ای افزود: حضرت علی علیه‌السلام در زمان زندگی با حضرت زهرا سلام‌الله علیها هیچ ازدواج دیگری نداشتند اما بعد از شهادت بانوی دوعالم به دنبال بانویی بودند که شاخصه‌های ارزشی تدین، شجاعت، اصالت، تقوا و… را داشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: نقش تأثیر گزار مادر بر تربیت فرزندان بسیار بالاتر و با اهمیت‌تر از نقش پدران است به همین خاطر حضرت علی علیه‌السلام به دنبال بانویی بودند که بتواند فرزندانی قوی، شجاع، استوار، برومند، اصیل، متدین و… را به دنیا بیاورد و تربیت نماید.