به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هادی محمودنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بعد از نوروزی که امسال سپری شد، متأسفانه در برخی استان‌ها موضوع سیل جایگزین شادی مردم شد و اتفاقات اندوه‌بار و تلخی را رقم زد.
وی با اشار به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کمک به سیل‌زدگان، افزود: در همین راستا آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با توجه به رسالت و نقش خود در رخدادهای فرهنگی و اجتماعی تلاش کرد که در راستای کمک به سیل‌زدگان به ویژه سیل‌زدگان لرستان گام بردارد.
معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: در مرحله اول اعزام خادمان حضرت معصومه سلام‌الله علیها به مناطق سیل‌زده در دستور کار قرار گرفت و چندین کامیون اقلام مختلف و مورد نیاز به این مناطق ارسال شد؛ همچنین با مسئولان مربوطه رایزنی‌هایی صورت گرفت و در آشپزخانه‌ای که احداث شده بود، تلاش شد که تأمین غذای افراد انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز، افرادی که با قطار در مسیر حرکت به مناطق خود در اهواز و یا دیگر شهرها بودند و به صورت اضطراری در قم توقف داشتند، توسط خادمان آستان مقدس بانوی کرامت به حرم مطهر هدایت شدند و برای مدتی میهمان حضرت بودند و امکانات خوب و کاملی در اختیار آنان قرار گرفت.
محمودنژاد با اشاره به وقوع سیلاب‌ در بخش‌هایی از استان قم، گفت: در این بخش‌ها نیز آستان مقدس قم ورود پیدا کرد و توزیع غذای تبرکی بین افراد آسیب‌دیده از سیل صورت گرفت و همچنین در حاشیه و اطراف حرم مطهر نیز خدمات خوبی به افرادی که به همین دلایل ماندگار شده بودند، ارائه شد.
وی افزود: جلسه‌ای با دعوت از مسئولان استانی،‌ سپاه، هلال‌احمر و گروه‌های مردمی در راستای رفع مشکلات سیل‌زدگان لرستان از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد که با مدیریت آیت‌الله سعیدی و سر و سامان دادن به کارها، یک تیم واحد و عملیاتی برای ارائه خدمت در مناطق سیل‌زده، تشکیل شد که این کار ضمن جلوگیری از موازی‌کاری‌ها سبب شد اقلام مورد نیاز خدماتی نیز بنا به نیاز افراد آسیب‌دیده از سیل به مناطق ارسال شود.
معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به دستور تولیت آستان مقدس مبنی بر فراهم‌سازی بسترهای اسکان موقت یا دائم عزیزان سیل‌زده، بیان داشت: بعد از این دستور ما بر آن شدیم که نسبت به اسکان دائم سیل‌زدگان و احداث بناهایی که تخریب شده بود، با سپاه کار مشترکی را آغاز کنیم که نتیجه این فعالیت مشترک، آغاز عملیات ساخت حدود ۳۰ واحد مسکونی در روستای زورانتل استان لرستان شد.
وی گفت: ساخت بناهای مسکونی با رعایت تمام استانداردهای لازم و الزامات ساخت و ساز مسکن در این روستا کلید خورده و تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم این پروژه زودتر تکمیل شده و در اختیار مردم عزیز قرار گیرد.
محمودنژاد در بخش دیگری از سخنان خود به سیل سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به سیلی که ماه گذشته در این استان اتفاق افتاد و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به سیل‌زدگان، آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تیم‌هایی را آماده و به مناطق اعزام کرد تا ضمن یاری سیل‌زدگان در تأمین غذای افراد آسیب‌دیده نیز نقشی ایفا کند.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم وظیفه خادمی خود نسبت به زائران حرم مطهر بانوی کرامت و همچنین مردم عزیز در هر منطقه از کشور را به خوبی انجام دهیم و خدمات درخور توجه و رضایت‌بخشی داشته باشیم.