به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سلطانی‌پور روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شأن نزول سوره کوثر اظهار کرد: سوره کوثر در شأن حضرت زهرا سلام‌الله علیها نازل شده و مراد از کوثر خیر کثیر است.

وی افزود: پس از آن که پسران پیامبر اعظم صلوات‌الله علیه، به نام‌های قاسم و عبدالله دار فانی را وداع گفته و رحلت فرمودند دشمنان با طعنه و سرزنش گفتند او دیگر نسل و ادامه‌ای ندارد و «ابتر» است.

وی تصریح کرد: ابتدا «عاص بن وائل سهمی» که از دشمنان آن حضرت بود بیان کرد که نسل رسول خدا(ص) قطع شده و او ابتر و بی‌عقبه است.

سلطانی پور ادامه داد: با نزول سوره کوثر خداوند به رسولش فرمود به تو خیر کثیر عطا کردیم، پس برای پروردگارت نمازگزار و قربانی کن، به درستی که او (دشمنت، عاص بن وائل وهم سویانش) خود بی‌تبار و بی‌عقبه خواهند بود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از آیاتی که در مورد اهل بیت(ع) نازل شده آیه تطهیر است که در‌ واقع در این آیه، اهل بیت(ع) از هر گونه گناه و اشتباهی منزه شمرده شده‌اند و به همین دلیل آن‌ها می‌توانند رهبری و امامت مسلمانان را برای هدایت به رستگاری و دین‌داری بر عهده گیرند.

استاد اعتقادی حرم مطهر خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها ،با عمری کوتاه اما درخششی جاودانه توانستند در تاریخ ماندگار شوند، ایشان با عمری که بیشتر از هیجده سال به طول نیانجامید توانستند اسوه و الگوی زنان عالم در تمام اعصار و قرون باشند و این بانو نه فقط مادر و همسری دلسوز و مهربان برای فرزندان و خانواده بودند، بلکه مادری مهربان و فداکار برای پدرشان نیز محسوب می‌شدند و در سال‌های عام الحزن که پیامبر(ص)، همسر و عموی خود را در یک سال از دست دادند، حضرت زهرا سلام‌الله علیها نقش مادری مهربان را برای رسول خدا(ص) بر عهده گرفتند چنانکه ایشان را « ام‌ابیها» نامیدند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در تمام ابعاد زندگی فردی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌های خود را به بهترین وجه ایفامی کردند و در نقش خطیب و سخنران بهترین سخنگو بودند و در حوزه اجتماعی و سیاسی تمام تلاش خود را برای پیشتیبانی از ولایت امیرالمومنین(ع) به کار گرفتند به شکلی که یکی از ابعاد شخصیتی ایشان بعد صبر و استقامت است که در ابتدای زیارتنامه ایشان به آن اشاره شده است.

سلطانی پور یادآور شد: مسابقه مادیات در دنیای کنونی موجب دلهره و اضطراب، حسادت و ناآرامی در زندگی فردی و اجتماعی افراد شده است، اما اگر مردم در زندگی الگویی همانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها ،که اسوه صبوری و استقامت بودند داشته باشند هرگز دچار تشویش‌ها و اضطراب‌ها نخواهیم شد و در سخت‌ترین شرایط انسان صابری خواهیم بود که رسیدن به ارزش‌های الهی هدف نهایی اوست .