پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها؛ رسانه‌ها و بوق‌های سلطنتی انگلیس و اطرافیان‌شان شبانه‌روز مشغول بودند. هرچیزی که می‌شد با آن کمی از حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ‌تر کرد، تبدیل می‌شد به دست‌آویزی برای تبلیغ علیه انتخابات.

اگر با انتشار یک شایعه می‌شد یک نفر را از صندوق‌های رای برحذر داشت، آن‌ها دریغ نمی‌کردند و به خاطر رضای شیطان بزرگ هم که شده، برای همان یک نفر هم تبلیغات می‌کردند.

همان‌ها خطاب به مردم ایران و بیشتر خطاب به مردم قم می‌گفتند اگر روز انتخابات بروید و رای دهید، همه چیز آلوده است و همه‌تان ویروس خواهید گرفت؛اما خب! چه کنیم که محاسبات‌شان غلط است. نه فقط در مورد امسال و این انتخابات و استان قم، نه! این‌ها چهل و یک سال است در همه انتخابات‌ها و همه سال‌ها و همه شهرهای ایران عزیزمان محاسبات‌شان غلط است.

بی‌چاره‌ها، مردم ایران و قم را با مردم ایالت‌های مختلف آمریکایی مقایسه می‌کنند که وقتی کوچک‌ترین زمین‌لرزه یا طوفانی رخ می‌دهد یا آتش‌فشانی فعال می‌شود، همگی‌شان می‌ریزند توی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و هرچه که می‌شود را غارت می‌کنند.

همان آمریکای مدرن و مثلا فوق «لاکچری‌شان» تا تقی به توقی می‌خورد به خانواده خودشان هم رحم نمی‌کنند و فعلا در این نوشته کاری به آمار بالای خودکشی دانش‌آموزان و فقر و گرسنگی و کارتن‌خوابی و اعتیاد جوانان و دختران مدرسه‌ای باردار و… در آن کشورها نداریم.

همین می‌شود که این احمق‌های متوهم، ایران را با آمریکا و اروپا مقایسه می‌کنند و تهش می‌شود این خیال خام و واهی که مردم ایران به خاطر ترس از شیوع فلان ویروس و بهمان بیماری به پای صندوق‌های رای نخواهند رفت.

اگر کسی این‌ها را بشناسد تصدیق می‌کند که همین رسانه‌های فارسی‌زبان انگلستان خبیث، از چند شب قبل کلی تیتر و خبر و گزارش آماده کرده بودند که فردای انتخابات منتشر کنند با این مضمون که آهای مردم عالم دیدید مردم ایران و یا دست‌کم مردم قم از ترس شیوع ویروس کرونا نرفتند پای صندوق‌های رای و دیدید نظام‌شان و ولایت‌فقیه‌شان که می‌گفتند برایش جان می‌دهیم دارد روز به روز بیشتر از قبل آب می‌رود؟

راستی آقا و خانم بی‌بی‌سی فارسی! از ملکه کهنسال‌تان چه خبر؟ یک وقت زشت نباشد که ما اینجا داریم در چهل و یکمین سال پیروزی و عالم‌گیر شدن انقلاب‌مان همچنان انتخابات پرشور و مردمی برگزار می‌کنیم درحالی که در انگلیس با آن‌همه دبدبه و کبکبه همچنان نظام سلطنتی پا برجاست! آن هم در قرن ۲۱!

یک وقت برای عربستان سعودی و کشورهای دیگری که حتی وسعت‌شان اندازه همین قم خودمان هم نیست بد نباشد که تا به حال رنگ برگ تعرفه را هم ندیده‌اند و نمی‌دانند انتخابات و رای و صندوق رای و حضور مردم و… اصلا یعنی چه!

آری! اینجا نه گرجستان است که کارشناسان و فرماندهان اسرائیلی و آمریکایی و انگلیسی با پرواز بیایند و کلی میلیون دلار خرج کنند و انقلاب رنگی کنند و یک شبه حکومت را عوض کنند؛ نه آمریکاست که مردمش به خاطر یک بیماری یا طوفان و سیل بریزند و همدیگر را بدرند.

اینجا ایران است که فقط اسم یکی از سربازان فرمانده‌اش قاسم سلیمانی‌ست. که برای فرماندهی و چرخاندن چرخ منطقه، جت شخصی نمی‌خواهد. با همان موتورهای معمولی در سوریه خودش را از این خاکریز به آن خاکریز می‌رساند. همان‌که تازه وقتی توسط شما بزدلانه و در دل شب و از پشت ترور شد، تازه کارش شروع شده است. احتمالا تصاویر تشییع او و راهپیمایی ۲۲بهمن را دیده‌اید!

آقایان و خانم‌ها این‌جا ایران است. این‌جا جمهوری اسلامی ایران است. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. که وقتی حتی در مناطق سنی نشین‌اش سیل و زلزله به راه می‌افتد، گروه‌های جهادی طلاب، در کنار بسیجیان و بازاریان و پزشکان و هنرمندان و… از همین قم و از کنار همین حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، گروه گروه خودشان را به مناطق سیل و زلزله‌زده می‌رسانند و همراه و همیار خواهر و برادر هموطن‌شان می‌شوند.

و اما حرف آخر. دیروز نزدیک‌های غروب پیرزنی خمیده در میان رای دهندگانی که در حرم مطهر بانوی کرامت توی صفی طولانی ایستاده بودند، روی ویلچیر نشسته بود. شناسنامه‌اش را در دستانش گرفته بود و داشت اسامی پسرانش را به دختر جوان رأی اولی نشان می‌داد. می‌گفت همه‌شان را قبل از اعزام، آوردم پیش ضریح حضرت معصومه سلام الله علیها و همه‌شان وقتی برگشتند، از پیش همین ضریح تشییع شدند… .

یاسر ولیا بیدگلی