به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دعا در میان معارف دینی از جایگاه برجسته و خاصی برای تربیت انسان‌های بصیر و معقتد برخوردار است به گونه‌ای که امام سجاد علیه‌السلام در اوج خفقان حکومت بنی امیه عمیق‌ترین معارف و آموزه‌های دینی را با استفاده از دعا به امت اسلامی آموزش می‌دادند.

دعا در کنار تقید به عبادت‌های واجب از جمله نماز، کلید سعادت و رستگاری انسان است به همین علت دعاهای زیادی به واسطه اهل‌بیت(ع) به مؤمنان آموزش داده شده و اهمیت دعا در میان خاندان رسالت به میزانی زیاد و برجسته است که امامان معصوم، شیعیان و محبان خود را به صورت روزانه سفارش به دعا کرده و برای هر ماه دعایی خاص را به مومنان و بزرگان امت اسلام آموزش داده‌اند.

در میان دعاهای تعلیم داده شده به شیعیان دعای ابو حمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان از جایگاه خاصی برخوردار است و بهترین دعا برای سحرهای ماه مبارک رمضان دعای ابوحمزه ثمالی است.

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای بهره‌مندی بانوان از برکات دعای ابو حمزه ثمالی در قالب ویژه برنامه «فیض سحر» به صورت مجازی اقدام به انتشار فرازهای زیبا و عمیق از دعای ابوحزمه ثمالی کرده تا معارف عمیق این دعا در قالب فایل‌های کوتاه همراه با ترجمه در اختیار عموم بانوان قرار گیرد.

همچنین ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان همراه با ترجمه در قالب فایل‌های «نجوای عاشقانه» در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

فرازهای دعای ابوحمزه ثمالی با محوریت خودسازی، آداب بندگی، تربیت فرزند، حضور در حریم کبریایی الهی و معارف دینی به صورت روزانه در صفحات امور فرهنگی خواهران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تا پایان ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود.

برنامه‌های امور فرهنگی خواهران در ایام ماه مبارک رمضان که به صورت مجازی دنبال می‌شود نیز از طریق پایگاه خبری آستان مقدس برای بانوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.