به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید محمد موسی کاظمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، بر اساس روال سال‌های گذشته اطعام و افطاری روزه‌داران در دستور کار حرم مطهر بانوی کرامت قرار گرفت اما با بروز بیماری کرونا و بسته شدن موقت حرم مطهر این سفره و این ضیافت الهی در منازل مردم برپاشده است.

مسئول مهمانسرای حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم افطاری گرم و سرد، تعداد خادمان و آشپزها افزایش قابل‌توجهی داشته و از هفت صبح لغایت ۲۰ شب درمجموع ۲۰۰ نفر به‌عنوان نیرو در طبخ غذا و بسته‌بندی فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۵ نفر آشپز و سرآشپز، ۸۵ خادم افتخاری آقا برای بسته‌بندی غذای گرم و ۱۰۰ نفر خادم بانو برای بسته‌بندی غذای سرد در این بازه زمانی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال با توجه به افزایش تعداد افطاری‌‎ها، هر روز نزدیک به ۱۰ هزار غذای گرم طبخ و نزدیک به ۲۳ هزار غذای سرد بسته‌بندی می‌شود که این افطاری‌ها در قالب یک بسته شامل دو غذای گرم و سه افطاری سرد میان خانواده‌ها توزیع می‌شود.

موسی کاظمی در ادامه گفت: فعالیت اصلی در حقیقت به طبخ غذا و بسته‌بندی مربوط می‌شود که بعد از بسته‌بندی و بارگیری در کامیون‌ها، توزیع آن‌ها با دیگر ارگان‌ها و گروه‌های مختلف است که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در محلات قم به دست جامعه هدف می‌رسد.

وی با اشاره به بروز بیماری کرونا و چالش‌های پدیدآمده خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت و درمان روزانه در مهمانسرای حرم مطهر حضور یافته و از خادمان تست کرونا می‌گیرند و هر روز محوطه آشپزخانه و پارکینگ توسط نیروهای بهداشت و درمان ضدعفونی می‌شود و خادمان به صورت مستمر از دستکش، ماسک و کلاه استفاده می‌کنند تا غذایی سالم و بهداشتی در اختیار افراد قرار گیرد. همچنین نماینده‌ای از مدیریت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت مستمر بر فرآیند تهیه و ارسال غذا نظارت دارند.