به گزارش پایگاه خبری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام مرتضی جعفری در گفت‌وگویی اظهار کرد: جشنواره طلیعه بندگی هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در ۲۹ آذر ۹۸ شروع شد و تا به امروز بیش از ۶ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند تا جشن تکلیف آن‌ها را در قالب این جشنواره برگزار کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نوجوانان در چهار محور معنوی، فردی، علمی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: جشنواره ملی طلیعه بندگی فعالیت‌هایی را در این محورها آغاز کرد و بنا بود که در نیمه رمضان با برگزاری جشن بزرگ تکلیف کار خود را پایان دهد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا زمان پایان این برنامه هنوز مشخص نیست.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در این جشنواره نوجوانانی از ۲۱ استان از استان‌های مختلف شرکت کرده‌اند، افزود: شرکت کنندگان از استان‌های قزوین، اصفهان، کردستان، قم، خوزستان ، ایلام، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، مرکزی، سمنان و یزد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در هشت بخش طراحی شده بود، ادامه داد: این جشنواره در بخش «چراغ راهنما» با برگزاری کارگاه‌هایی به شکل مجازی و حضوری با شرکت هزار و ۶۷۰ شرکت کننده به آموزش اصول و فروع دین به نوجوانان پرداخته است.

جعفری تصریح کرد: از بخش‌های دیگر این جشنواره بخش «نشانه‌ها» است که دانش‌آموزان ۲۴ آیه از قرآن را در ۲۴ هفته حفظ می‌کنند و با شرکت در آزمون به کسب امتیاز در این جشنواره می‌پردازند که در مجموع ۳۰۳ نفر در این بخش از جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های جذاب این جشنواره بخش «کتاب خوب» ویژه افردی که دنبال دوست خوب در دوره نوجوانی هستند بوده است، افزود: در این بخش، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب “دورکعت قصه” با موضوع احکام مورد توجه و استفاده مخاطبان قرار گرفته و ۳۷۹ نفر در این مسابقه کتابخوانی شرکت کرده‌اند.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت افزود: بخش بعدی این جشنواره بخش «دست بوس» است که دانش آموزان باید گزارش مکتوب یا مصور شامل عکس و نقاشی که حاکی از یک عمل در راستای خدمت به پدر و مادر شان است را برای جشنواره ارسال و امتیاز کسب کنند.

وی اضافه کرد: از بخش های دیگر این جشنواره بخش «پوریای ولی» شامل گزارش ورزش و حکم قهرمانی، بخش «فرمانده مجازی» شامل تولید عکس، فیلم،موشن گرافیک و فیلم کوتاه در موضوعات نوجوان و دفاع از انقلاب با هشتگ #فرمانده_مجازی و ارسال گزارش آن و بخش «شاگرد اول» ویژه نوجوانان با معدل بالای ۱۸ و یا دارای ارتقاء تحصیلی است که افراد با شرکت در هر بخش امتیاز کسب می‌کنند و این امتیازات در جشنواره محاسبه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه یک بخش از جشنواره به نام «ملکوت بندگی» به حضور مستمر نوجوانان در نماز جماعت مدرسه با تأیید امام جماعت مدرسه اختصاص داده شده است، گفت: در اختتامیه این جشنواره با جمع‌بندی امتیازات از نفرات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد که با توجه به بیماری کرونا اختتامیه آن به تأخیر افتاده و دنبال راه حلی برای برگزاری اختتامیه هستیم.