به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی عصر روز گذشته قبل از نماز مغرب طی سخنانی که برای زائرین از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، گفت: اوج خاکساری و خضوع بنده، سجده نمودن در مقابل خداوند است به‌گونه‌ای که سبک شمردن نماز انسان را از شفاعت محروم می‌سازد و طبق فرموده امام سجاد علیه‌السلام مؤمن باید کثیر السجده باشد.

وی افزود: مردگان متحرک و انسان‌های بی‌نماز از شفاعت بی‌بهره هستند درحالی‌که مهم‌ترین ارتباط انسان با خداوند در نماز روی می‌دهد و بهترین تقرب و محل عروج انسان همین نماز است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نماز باعث قبولی تمامی اعمال است و اگر انسانی نمازش قبول شود دیگر اعمالش نیز مقبول می‌شود و اگر نمازش قبول نشود دیگر اعمالش نیز قبول نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در شوال المکرم دو واقعه مهم روی‌داده که اولین واقعه مربوط به هشتم شوال است که سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط عمال جنایتکار وهابی می‌باشد و ۲۵ شوال نیز شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق علیه‌السلام است.

وی یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام حق عظیمی بر عهده شیعیان دارد و باید این حق و این ادای دین به‌درستی توسط شیعیان انجام بگیرد و شکرگزاری به خاطر داشتن مکتب تشیع امری لازم است.

عباسی خراسانی در ادامه گفت: وظایف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی ، خانوادگی، همسرداری، همسایه داری، احترام به ارزش‌ها، اعتقادات و مسائل شرعی شیعیان باید به‌درستی در جامعه انجام شود و در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

وی افزود: دشمنان دین اسلام به سمت سقوط و افول در حال حرکت هستند و این همان وعده الهی است به‌گونه‌ای که در یوم الغدیر تمامی دشمنان و کفار و مظاهر استکبار به سمت نابودی حرکت کردند امروز نیز ایادی استکبار در حال نابودی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مفسدان تاریخ نابود خواهند شد و مکتب تشیع ماندگار خواهد ماند و تمامی آیات قرآن در مکتب تشیع تجلی‌یافته است.

وی افزود: عناصر مفسد و نفوذی به دنبال اغتشاش در ایران بودند اما به لطف الهی آتش به دامن خودشان افتاده و آتش استکبار دامن‌گیر خودشان شده است.

عباسی خراسانی تأکید کرد: پیام قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) این است که اسلام پیروز خواهد شد و باید شیعیان به وظایف خود عمل نمایند و تمامی عبادات فردی و اجتماعی و… به‌درستی در جامعه عملی نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: همدلی، وحدت و کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان اتفاق بسیار مبارکی بود که تمامی مردم و نیروهای جهادی و بسیجی در حالت تحریم به مدد الهی به میدان آمدند و خوش درخشیدند.

وی افزود: دستورالعمل مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از کاهش جمعیت و اقدام به ازدیاد نسل بسیار مهم بوده و باید سرلوحه مردم قرار بگیرد.

عباسی خراسانی تأکید کرد: سنت ازدواج و سنت احیاء نسل باید در جامعه عملی و با اقدامات جاهلیت مدرن از قبیل عقیم‌سازی، دیر بچه‌دار شدن و… که باعث تهدید نسل تشیع می‌شود مبارزه کرد چراکه روزی‌رسان خداوند است.